El FC Barcelona, a través del seu laboratori de tecnologies Barça Innovation Hub, ha entrat en el capital de la start-up de bioenginyeria Onalabs per actuar com a soci estratègic de la companyia i contribuir al seu creixement estatal i internacional, abundant en el suport de la marca per comercialitzar un nou dispositiu de monitoratge per controlar els paràmetres físics dels esportistes. La bioenginyeria, especialitzada en el desenvolupament de dispositius (wearables) mèdics capaços de llegir, mesurar i monitorar paràmetres físics i bioquímics de la pell a través de la suor, té previst llançar al mercat aquest mateix any Onasport, que ha desenvolupat amb tecnologia pròpia. 

L’Onasport és una solució de monitoratge portable en format de banda pectoral que mesura, en temps real, de forma contínua, remota i no invasiva, el nivell de lactat, la freqüència cardíaca, la pèrdua d’electròlits i la deshidratació a través de la suor. El monitoratge d’aquests paràmetres permet l’optimització dels entrenaments esportius i l’assoliment d’una major eficiència muscular, per la qual cosa serà important l'experiència que es pugui treure de l'ús que en podran fer els esportistes professionals del FC Barcelona durant els seus entrenaments.

L'entrada del Barça en l'accionariat d'Onalabs s'ha fet mitjançant l'ampliació de capital que ha fet la companyia que van cofundar Elisabeth del Valle i Xavier Muñoz, encara ara accionistes majoritaris. L'operació ha estat subscrita pels fundadors i la resta d'accionistes de la companyia, entre els quals figura el business angels Women angels for STEAM (WA4STEAM), una associació internacional impulsada per dones emprenedores.

La cofundadora del grup, Elisabeth del Valle, ha assegurat que entre els objectius d'Onalabs figura "convertir-se en una empresa referent a nivell internacional en innovacions de monitorització remota i no invasiva de paràmetres de la salut, per poder aportar valor d’impacte a diferents disciplines, entre elles el sector de l’esport". D'aquí la importància de l'acord amb el FC Barcelona i el seu hub d'innovació, amb "una aliança disruptiva per reforçar el coneixement i lideratge en aquesta àrea i, que representarà l’inici de grans canvis i nous paradigmes en l’entrenament i monitorització de la salut esportiva”. Onalabs destaca el posicionament estratègic de poder comptar amb un soci com el Barça, amb un valor de marca d'imatge i internacionalització reconeguts, per impulsar la comercialització del nou dispositiu arreu.

Onalabs, creada el 2016, té la seu central a Cerdanyola del Vallès (Barcelona) i opera a Andorra a través d'una filial. Actualment, ja distribueix el seu primer dispositiu Onavital que està adreçat al seguiment en remot de les principals constants vitals de les persones grans, fràgils i/o pacients crònics, en règim hospitalari o domiciliari. La companyia destaca que aquestes innovacions "obren un camp encara no desenvolupat en la bioenginyeria sensòria i s'endinsen en la salut personalitzada de pacients i esportistes". 

Onalabs és la tercera start-up participada pel Barça Innovation Hub. El laboratori tecnològic del FC Barcelona ja és present al capital de Visualfy, companyia que té com a missió fomentar l’accessibilitat de les persones amb sordesa o discapacitat auditiva, i de la firma Oliver, que ha desenvolupat una solució que fa accessible la gestió de les dades en clubs esportius de base per millorar el rendiment dels esportistes. La inversió del Barça Innovation Hub en empreses emergents permet impulsar el motor d'innovació del FC Barcelona en un entorn on les start-ups poden adaptar tecnologies i solucions d’una forma ràpida i àgil. Per la seva banda, el Club ofereix els seus actius principals de marca, el seu coneixement i experiència, l'accés als esportistes i a les seves instal·lacions, obrint d’aquesta manera les portes a establir sinergies amb els seus col·laboradors i socis estratègics.