Potser algú cregui que l'home mes ric del món es troba un dia tuitejant, i en un rapte de generositat democràtica per a la humanitat, entra en la seva app de banca digital i paga els 44 bilions de dòlars que val l'aplicació de l'ocellet, i tal vegada també creguin que el sol està programant en ruby on rails per garantir que l'aplicació millora el seu rendiment perquè Donald Trump pugui tuitejar de forma més ràpida i eficaçment. Bé, qui crea això s'equivoca, és evident que per realitzar una transacció d'aquesta mida i impacte, un equip de bé preparats consultors, fiscalistes, especialistes en màrqueting i tecnòlegs han participat en la decisió i han elaborat un detallat pla per convèncer a bancs i inversors i aconseguir els diners per pagar l'adquisició. Però la pregunta és per i per a què.

És evident que les raons últimes i el retorn d'inversió esperat per dur la compra a terme, només la coneix un limitat grup de persones, entre ells els inversors que han deixat els seus diners. Tanmateix, coneixent el model de monetització de les xarxes socials, assistint com ho estem fent a un canvi de tendència en el càlcul del valor borsari d'aquest tipus d'apps, coneixent l'arquitectura informàtica de l'aplicació i també les oportunitats analítiques de la mateixa, es pot un aventurar amb bastanta precisió el pla de Musk i les seves raons per actuar com ho està fent.

És imprescindible llaçar als mercats el missatge de que Twitter té la franca intenció d'oferir beneficis operatius ràpidament

Perquè l'ha adquirit en nom de la democràcia i per fomentar el lliure discurs? És evident que el comprar l'aplicació per trencar les limitacions i els vets a tota mena d'idees, el que pretén és fomentar el creixement de la plataforma en nombre d'usuaris, tal com sembla que està passant on en els últims mesos ha guanyat un 20 % d'usuaris monetitzables segons afirma el digital "The Verge" a partir d'un document intern de la plataforma. Usuaris que són potencials clients per als seus anunciants i a més, de forma gratuïta, permeten obtenir gustos, preferències i sentiments sobre productes, tendències de consum i política.

Per què ha acomiadat tants treballadors? En un entorn de mercat on la valoració de les empreses tecnològiques ha virat de ser valorades partint del seu creixement ( Growth), a fer-ho pel seu resultat operatiu (Value), és imprescindible llançar als mercats el missatge que twitter té la franca intenció d'oferir beneficis operatius ràpidament, i després demostrar-ho mitjançant l'únic que els propietaris controlen de veritat en aquestes empreses: la reducció de costos, actuant tal com fan els fons d'inversió a l'hora de valorar una inversió i el benefici d'una reestructuració.

Per què s'esforcen tant a millorar la plataforma? Obeeix a la necessitat d'aconseguir com més aviat millor objectius que ajudin la seva generació de valor: D'una banda la monetització directa creant funcionalitats de pagament directe per als usuaris, tal com intenta amb el seu pagament de 8 dòlars per garantir l'acreditació d'un usuari com a|com "real " i no com a "bot". Els altres dos grans mètodes de monetització consisteixen a comercialitzar informació sobre tendències de mercat a partir d'informació no estructurada i també poder oferir a les empreses un altíssim nivell de segmentació i de precisió en l'audiència objectiu d'aquests anunciants, que els permeti el major i més ràpid retorn d'inversió.

Encara que el personatge no deixa de sorprendre'ns tots, Elon Musk vol augmentar el nombre d'usuaris, reduir els costos de la plataforma, crear solucions de subscripció de pagament i oferir un nivell de segmentació més gran de la informació sobre clients, utilitzant l'enorme potencial dels seus sistemes d'anàlisi d'informació.