El grup alemany Schwarz, matriu dels supermercats Lidl i Kaufland, invertirà 11.000 milions d'euros en un centre de dades a Lübbenau, a Brandenburg, prop de Berlín. Es tracta de la inversió més gran en la història de la companyia, segons ha informat Schwarz aquest dilluns.
El grup construirà a Spreewald sobre una superfície de 13 hectàrees un enorme centre de dades per a les pròpies necessitats de l'empresa, segons van dir els directors de la divisió digital del grup Schwarz, Rolf Schumann i Christian Müller, en la cerimònia de col·locació de la primera pedra del projecte.
El grup Schwarz vol decidir què passa amb les seves dades i per a això construirà aquest centre de dades, les obres del qual conclouran a finals del 2027 i que funcionarà amb electricitat de fonts renovables. En aquest centre de dades es podran instal·lar fins a 100.000 xips especials d'intel·ligència artificial.
Alemanya ostenta actualment el lideratge en el mercat de centres de dades a Europa, amb instal·lacions locals que ofereixen una capacitat total estimada d'aproximadament 2,4 gigawatts. No obstant això, les comparacions internacionals revelen diferències significatives, especialment amb els Estats Units, que compta amb una capacitat de centres de dades d'al voltant de 40 gigawatts. Malgrat això, Alemanya continua sent atractiva a causa de la seva ubicació estratègica a Europa.