Tot i que tradicionalment s'ha pensat que els Baby Boomers (nascuts entre 1946 i 1964) eren reticents a adoptar noves tecnologies, dades recents revelen una evolució clau: aquesta generació està començant a integrar eines d'intel·ligència artificial (IA) per planificar els seus viatges familiars, i ho estan fent. D'acord amb un estudi de Multitrip, només un 3% dels Boomers ha utilitzat IA per organitzar vacances, i un altre 3% afirma que ho provarà aquest any. Tot i això, un informe de Menlo Ventures apunta que el 45% d'aquest grup ha utilitzat IA en els últims sis mesos per a aquest tipus d'activitats, i un 11% ho fa diàriament . Aquest context demostra que, tot i que la planificació de viatges encara és un terreny poc explorat, ja hi ha una familiaritat creixent amb aquestes eines.
Drimer, empresa especialitzada a posar data viatges en segons amb la plataforma pròpia d'IA, ha detectat que la clau per a aquesta adopció és la cerca de solucions que simplifiquin l'organització de viatges multigeneracionals, amb necessitats diverses: des de dietes i mobilitat, fins a preferències culturals. "Una sola consulta amb IA pot generar itineraris accessibles, personalitzats i adaptats a tots els perfils del grup familiar. El que abans requeria diversos dies de coordinació, ara es pot resoldre en minuts amb tecnologia ben aplicada i orientada", esmenta Carlos Sáez, CEO i cofundador de Drimer.
Tot i que el 58% dels Boomers segueix consultant agents de viatge, el 84% ja reserva online, i més del 50% considera el seu smartphone essencial durant els desplaçaments. “No estem davant d'una generació analògica, sinó davant de persones que busquen que la tecnologia s'adapti al seu llenguatge, temps i estil de vida”, afegeix Sáez. Drimer ha apostat per un enfocament de “IA assistida”, on la intel·ligència artificial complementa el criteri humà sense substituir-lo. Les seves solucions conversacionals, integrades a l'ecosistema digital de l'empresa, prioritzen la claredat, la confiança i la personalització: elements clau per connectar amb aquest segment.
I les noves generacions?
Mentre Millennials i Gen Z lideren l'adopció digital en xarxes i escapades improvisades, els Baby Boomers segueixen representant un perfil crucial per al turisme de llarg abast, de qualitat i amb més poder adquisitiu. "El futur dels viatges familiars també s'escriu amb IA, però necessita sensibilitat generacional i propòsit. ", conclou Sáez.