Carlos Sáez, CEO i cofundador de Drimer, ens explica com les agències de viatges, però també els influencers de viatges han trobat una sortida econòmica nova gràcies a la intel·ligència artificial. En aquesta confluència entre tecnologia, és a dir, IA i professionals experimentats, irromp Drimer. Nascuda a Barcelona, aquesta plataforma d'intel·ligència artificial està revolucionant la manera com es reserven i gaudeixen els viatges. De moment, ja ha superat els 460.000€ en la seva actual campanya de finançament a través de SegoFinance, la plataforma líder en inversió alternativa. Aquesta xifra representa el 90% de la part gestionada a través de Sego i s'emmarca dins d'una ronda total d'1,2 milions d'euros. L'oportunitat d'inversió continua oberta per als que volen conèixer els detalls i sumar-se al creixement d'una startup que ja ha generat prop de 2 milions d'euros en vendes des del llançament. Darrere d'aquests resultats hi ha els seus fundadors, des de l'any 2023. Amb Carlos Sáez, però també Javier Expósito i Néstor Malet.

Un viatge personalitzat i ràpid

A partir d'aquí, com funciona? "El que fem és utilitzar la nostra IA per personalitzar al màxim el viatge. És a dir, potser el viatger ha vingut interessat en un viatge d'un creador de contingut de sis nits al Marroc però diu: "A mi sis nits no em va, el vull de cinc" Aleshores, nosaltres el que fem és molt ràpidament amb la nostra IA, en 2 minuts perquè té aquest viatge que no és de sis nits, és de cinc i amb les característiques i necessitats que el viatger té. Però la comissió que el creador de contingut hauria de guanyar la guanya igualment. És a dir, perquè ell és qui ha portat aquest client.

El paper de les agències és un dels seus vessants: "Ja estem parlant amb algunes agències que són mitjanes o grans que ens han dit: "És que la meva empresa qui no utilitzi Drimer es quedarà enrere", perquè estan veient que la intel·ligència artificial també es pot aplicar a aquestes agències i quan tens davant el teu client, preparar-li un viatge que no tenies abans en el teu catàleg, amb les seves preferències i presentar-li un pressupost en un o 2 minuts és bo". I la dels influencers, també: "Com es genera, per tant, el negoci per exemple amb un influencer? Amb l'agència m'ha quedat clar, però amb un influencer, quin marge o quin pacte establiu? Nosaltres tenim una plataforma com per a agències, també per a creadors de contingut. El creador de contingut es pot registrar en aquesta plataforma completament de forma gratuïta i la pot començar a utilitzar tan fàcil com si té un reel del seu últim viatge, puja aquest reel a la nostra plataforma i aquest reel es converteix automàticament en un viatge que amb un URL, aquest creador de contingut el comparteix amb la seva audiència i la seva audiència pot escollir en temps real dates, pot escollir categoria, per exemple, els hotels de 3, 4 o 5 estrelles i configura dues, tres o quatre coses i ja pot reservar."

Una eina per a les agències?

Drimer és una eina SaaS única al mercat que permet a creadors de contingut, influencers i professionals del turisme generar i vendre viatges amb IA, transformant les seves experiències comptades en xarxes socials en viatges completament reservables en menys d'1 minut. El seu objectiu és tancar el buit entre inspiració i transacció, cosa que permet que els usuaris passin de “m'agrada aquest viatge que he vist a les xarxes” a “ja el tinc reservat” en dos clics. "El model ha estat especialment ben rebut pels creadors de contingut, que representen el 80% dels nostres clients. Alguns d'ells han aconseguit més de 45.000 € de beneficis nets en només 18 mesos usant la nostra plataforma", comenta Carlos Sáez, CEO i cofundador de Drimer.

Des del seu llançament, Drimer ha generat gairebé 2 milions d'euros en vendes, creixent de 300.000 € el 2023 a 1,2 milions d'euros el 2024, gràcies al desplegament de la seva plataforma pròpia, amb què opera principalment a Espanya, Colòmbia i Mèxic. Per a aquest 2025, projecta assolir entre 4M€ i 5M€ , amb una ambiciosa full de ruta impulsada per la seva IA (Amelia) que permetrà crear nous tipus de viatges encara més personalitzats. "A partir d'aquests resultats i gràcies a aquesta nova ronda de finançament esperem assolir els 20M€ de vendes per al 2026, consolidar l'escalabilitat i l'expansió global de la nostra plataforma", afegeix Saéz.