L'Ibex, a preus de màxims des de 2008, haurà de defensar aquesta setmana els 14.200 amb els quals va tancar divendres passat amb referències de la inflació a Alemanya, França, Espanya i els EUA, la balança comercial a l'eurozona, l'índex Sentix de confiança, el PIB del Regne Unit, així com les prestacions d'atur als EUA i els resultats d'Inditex. Però sobretot els inversors estaran molt atents al que passi aquest dilluns a Londres, on les delegacions de la Xina -que ha elevat el seu nivell amb el vicepresident del Govern-, i dels Estats Units, buscaran apaivagar els ànims després de les acusacions mútues d'haver incomplert els compromisos adquirits fa unes setmanes a Ginebra (Suïssa).
Sobre la inflació, el Banc Central Europea ha mostrat la seva confiança amb una nova baixada de tipus, la quarta en el que va de 2025, que ha col·locat el preu els diners en el 2% i ha rebaixat les seves previsions d'inflació, tant general com subjacent, per als dos anys vinents. Des de començament d'any, el selectiu Ibex-35 s'ha revalorat un 22,88%, des dels 11.595 punts de l'1 de gener, amb un màxim del 14.323 (14.348 d'intradia) i, com a mínim, aquests 11.595. A finals de gener va deixar enrere els 12.000 i a mitjans d'any ha tocat els 14.000 en què es manté.
Respecte a altres mercats, el petroli segueix a l'alça apostant per l'apaivagament de la guerra comercial, que permetrà uns creixements més grans, l'or segueix disparat i el bitcoin estancat en els 105.000 dòlars, lluny dels màxims dels 111.680 dòlars al tancament del 22 de maig.
Agenda Europa
Dilluns no hi ha grans referències macroeconòmiques, encara que si n'hi hagués, quedarien eclipsades, ja que la vista estarà posada a Londres.
Dimarts, si la ressaca de la reunió xinès nord-americà ho permet, caldrà estar pendents de la taxa d'atur d'abril al Regne Unit, la producció industrial d'Itàlia i se celebrarà subhasta de lletres espanyoles a 3 mesos i de deute públic alemany a 5 anys.
Dimecres, al Regne Unit, se celebrarà subhasta de deute a deu anys, a Itàlia a 12 mesos i de deute públic a 10 anys a Alemanya.
El dijous 12 es divulgarà el PIB al Regne Unit, la balança comercial, el PCSI de Thomson Reuters i IPSOS de juny, tant al Regne Unit, Itàlia, Alemanya, França i Espanya.
El divendres 13, serà en termes macro, el dia més rellevant de la setmana amb les dades d'inflació de maig d'Alemanya, França i Espanya -a finals de maig, l'avançament de l'INE va col·locar la taxa en l'1,9%-, a més de la balança comercial d'Itàlia, les expectatives d'inflació al Regne Unit, la balança comercial de la zona euro i la producció industrial en la zona euro d'abril.
En l'àmbit empresarial, destacaran els resultats d'Inditex, així com el pagament de dividends de Puig, Elecnor o Clínica Baviera.
Agenda els EUA
Dilluns es coneixerà l'índex de tendències de l'ús de The Conference Board de maig, les vendes del comerç a l'engròs d'abril i se celebrarà subhasta de deute públic a 3 i 6 mesos.
Dimarts es difondrà l'índex NFIB d'optimisme de les petites empreses de maig, l'índex Redbook de vendes detallistes i se celebrarà subhasta de deute a 52 setmanes i de deute a 3 anys; així com les reserves setmanals de cru de l'API.
Dimecres caldrà estar molt atent a les dades d'inflació dels EUA per conèixer com està influint sobre l'economia del país la guerra aranzelària. Aquell mateix dia, es coneixeran també els tipus d'interès hipotecaris a 30 anys del MBA i el PCSI de Thomson Reuters i IPSOS de juny.
Dijous, una altra dada de pes: les sol·licituds d'atur, al que se sumarà l'IPP de maig, a més se celebrarà subhasta de deute a 4 setmanes, de bons a 8 setmanes, i de deute públic a 30 anys. Respecte a l'atur als EUA, els analistes assenyalen que el mercat laboral comença a donar símptomes d'esgotament, assenyala Efe.
Divendres serà el moment de les expectatives d'inflació de la Universitat de Michigan de juny i el nombre de plataformes petrolieres.
Agenda Àsia-Pacífic
A la Regió Àsia-Pacífic, entre les referències macroeconòmiques destacaran a la Xina, dilluns, la publicació de l'IPC general, l'índex de preus de producció, la balança comercial de maig i l'índex de preus del productor (IPP). Per la seva part, al Japó es coneixerà el creixement del PIB en el primer trimestre de 2025 i la variació de la producció industrial a l'abril. A l'Índia, se sabrà dijous la dada d'inflació de maig.