L'Ibex-35 ha iniciat la sessió d'aquest dimecres amb una pujada del 0,37%, la qual cosa ha portat el selectiu madrileny fins als 9.490,87 punts, just a un dia del qual arrenqui la temporada de resultats empresarials a Espanya.

En concret, aquest dijous i aquest divendres publicaran els seus comptes semestrals Bankinter i Línia Directa, respectivament, sent l'avantsala d'altres de grans cotitzades que començaran a publicar els seus resultats en els pròxims dies. Així mateix, els mercats romandran atents durant aquesta jornada a la publicació dels resultats trimestrals, en l'àmbit internacional, de Volvo, Tesla i Goldman Sachs, entre altres companyies, així com es donaran a conèixer les referències macro de la inflació el juny a l'eurozona i al Regne Unit.

En els primers compassos d'aquesta sessió, les pujades més importants dins del selectiu madrileny se les anotaven Colonial (+2,84%), Solaria (+2,46%), Merlin Properties (+1,91%), Grifols (+1,65%), mentre que en el costat contrari els descensos més pronunciats se'ls anotaven Repsol (-0,84%) i Banc Sabadell (-0,04%). Les principals Borses europees també obrien aquest dimecres amb signe positiu: del 0,89% per a Londres, del 0,61% per a París, del 0,37% per a Frankfurt i del 0,36% per a Milà.

En l'obertura del mercat borsari, el preu del barril de petroli de qualitat Brent, referència per al Vell Continent, pujava un 0,09%, fins als 79,70 dòlars, mentre que la Texas se situava en 75,58 dòlars, un 0,11% menys. Al mercat de les divises, la cotització de l'euro davant el dòlar es col·locava en 1,1218 'bitllets verds', en tant que la prima de risc espanyola s'acostava als 105,2 punts bàsics, amb l'interès exigit al bo a 10 anys en el 3,326%.