L'evolució de la sessió borsària d'aquest dilluns ha portat l'Ibex-35 a marcar un rècord històric, situant-se lleugerament per sobre dels 16.000 punts, un nivell que no assolia des de feia 18 anys. L'indicador ha tancat en 16.000,2 punts, després de pujar el 0,87%, animat per l'avenç de la banca (l'1,4% de mitjana) i de Wall Street davant d'un imminent acord comercial entre la Xina i els Estats Units. Així, el selectiu espanyol bat el que havia estat el seu rècord fins avui i que va registrar el 8 de novembre de 2007, en 15.945,7 punts.
Durant la sessió, l'Ibex-35 ha arribat a tocar els 16.027,6 punts, per sota encara del màxim històric intradia de 16.040,4 punts registrat el 9 de novembre de 2007.
En el que portem del 2025, el principal indicador del mercat espanyol acumula una revalorització d'un 38% i és la plaça més alcista a la geografia occidental, seguida a distància per Milà i Frankfurt, amb avanços d'un 25,6% i un 22%, respectivament. També avantatja Wall Street, l'índex tecnològic Nasdaq del qual puja un 22,1% a l'any, mentre que l'S&P 500 avança un 16,6% i el Dow Jones un 11,5%, segons informa Europa Press.
El seu to positivista obre una setmana repleta de la publicació de resultats empresarials, tant a Espanya com a Europa i als Estats Units, país aquest últim on es coneixeran els comptes de les grans tecnològiques. A Europa, el Banc Central Europeu (BCE) es preveu que aquest dijous mantingui els tipus oficials inalterats en el 2%, dins d'un context econòmic d'un creixement feble i una inflació que ja s'acosta a l'objectiu del 2%.
En la jornada d'aquest dilluns, la quarta sessió consecutiva en positiu, l'indicador de la borsa espanyola va venir marcat també per l'alça en la cotització d'Indra, amb un 7,52%, i el preu de l'acció va acabar en màxims històrics, impulsada per la immediatesa demà de la renovació del seu consell i després d'elevar el banc suís UBS recentment la seva participació en la companyia. El van seguir, a distància, Grifols (+2,08%), i Mapfre (+1,86%). També els grans de l'Ibex-35 van recollir beneficis: BBVA va pujar un 1,78%, Santander es va revalorar un 1,67%, Inditex ho va fer un 1,05% i CaixaBank va aconseguir pujar un 0,48%.
Només vuit valors van acabar en terreny negatiu: Cellnex (-1,39%), Fluidra (-0,93%), Acciona Energía (-0,82%), Rovi (-0,7%), Acciona (-0,68%), Sacyr (-0,3%), Puig (-0,21%) i Iberdrola (-0,09%). Redeia i IAG van quedar en taules.
La resta de les borses europees també han repuntat després dels màxims de Wall Street de divendres passat. Londres ha pujat un 0,04%; París, un 0,21%; Frankfurt, un 0,28%; i Milà, un 0,87%. A més, el to favorable se sustenta també en la possibilitat que els Estats Units i la Xina arribin a un acord comercial aquesta setmana. A Europa, aquest dilluns, s'ha conegut que la confiança dels empresaris alemanys ha millorat a l'octubre gràcies al fort augment de les expectatives de futur, que assoleixen la seva millor lectura des del febrer del 2022, quan va començar la invasió russa d'Ucraïna, tot i que l'avaluació de la conjuntura actual empitjora per segon mes consecutiu, segons reflecteix l'índex elaborat per l'Institut d'Investigació Econòmica de Munic (Ifo).
