L'índex Ibex-35 de la Borsa de Madrid ha començat la sessió d'aquest dilluns amb un retrocés del 0,17%, tot i que el selectiu madrileny ha aconseguit mantenir els 18.300 punts, amb el preu del petroli pujant més d'un 3% després d'un nou intercanvi d'atacs entre els Estats Units i l'Iran i la manca de certesa sobre quan serà possible un acord de pau.
La Borsa espanyola ha arrencat juny amb un lleu descens, pendent de l'avenç en les negociacions de pau entre els Estats Units i l'Iran, i malgrat els màxims assolits a Wall Street i en alguns mercats asiàtics, impulsats per la tecnologia i la intel·ligència artificial (IA).
El preu del Brent pujava més d'un 3% en els primers compassos, arribant a cotitzar el barril de petroli de referència per a Europa en 93,85 dòlars, mentre que el WTI, de referència als Estats Units, cotitzava sobre els 90,3 dòlars, després d'encarir-se un 3,4%.
En l'àmbit 'macro', el croat Boris Vujčić assumirà des d'aquest dilluns la vicepresidència del Banc Central Europeu (BCE) en substitució de l'espanyol Luis de Guindos, que ha finalitzat el seu mandat de vuit anys.
En l'obertura de la sessió de dilluns a la Plaça de la Lealtad, el valor que més perdia en els primers instants de negociació era Ferrovial (-1,1%), seguit de Mapfre (-0,94%) i el Sabadell (-0,93%). En l'extrem oposat del selectiu, les majors pujades en l'arrencada de la jornada corresponien a Grifols (+1,53%), Repsol (+1,45%) i Indra (+1,23%).
Al Vell Continent, entre els principals índexs borsaris, el FTSE 100 de Londres iniciava la sessió amb caigudes (-0,2%), alhora que el Dax de Frankfurt i el parisenc CAC 40 decreixien un 0,1%.
Al mercat de renda fixa, el rendiment del bon sobirà espanyol amb venciment a deu anys cotitzava en el 3,394% després de créixer un 1,4%. Respecte a les divises, l'euro es mantenia en taules en el seu encreuament amb el dòlar, fins a negociar-se a un tipus de canvi en els mercats d'1,166 dòlars.
