L'Ibex-35 ha pujat el 0,09% aquest dimecres i no ha pogut recuperar el nivell de 15.800 punts per la caiguda de Wall Street i de la majoria de les places europees i s'ha resistit al descens dels grans valors del mercat espanyol. Al tancament de la sessió ha marcat 15.781,6 punts, malgrat que començava el dia amb petits guanys i al voltant de 15.800 punts. En l'any acumula una pujada del 36,11%.

La borsa refermava la pujada i una hora després de l'obertura registrava guanys moderats i tocava el nivell de 15.800 punts. No obstant això, el parquet espanyol va estar a punt d'acabar amb pèrdues per la caiguda del 0,3% de Wall Street al tancament nacional, així com pel descens de la majoria de les places europees i de part dels grans valors.

Dels grans valors ha destacat la pujada del 2,49% de Repsol, la més gran de l'Ibex, mentre que Telefónica ha avançat l'1,03% i Banco Santander el 0,29%. Van baixar Inditex, el 0,84% (segon lloc per pèrdues d'aquest índex); Iberdrola el 0,76% (tercer) i BBVA el 0,38%.

Després de Repsol van destacar les pujades de l'1,98% d'ArcelorMittal, mentre que IAG va avançar l'1,94% per un informe favorable d'una firma d'inversió, mentre que Indra va guanyar l'1,71% (també per una recomanació) i Aena l'1,33%.

Redeia va encapçalar les pèrdues de l'Ibex-35 amb un descens de l'1,17%. A més d'Inditex i Iberdrola, també van destacar les baixades del 0,76% d'Endesa i el 0,56% de Puig, afectada en part pels comptes de L'Oreal.

A Europa, amb l'euro a 1,1613 dòlars i una pujada del 0,11%, Milà va perdre l'1,03%; Frankfurt el 0,74% i París el 0,63%. Va pujar Londres, el 0,93%. L'endemà s'havien conegut els resultats de Netflix, que no eren ben rebuts en la preobertura del mercat (al tancament europeu perdia al voltant del 10 %). A Europa, baixaven després de presentar els seus comptes Norwegian i L'Oreal, i avançava Barclays Bank.

Aquest avenç es produïa després que a Wall Street l'índex Dow Jones d'Industrials registrés un nou màxim històric (46.924,74 punts) després de pujar el 0,47%. El Nasdaq Composite va cedir el 0,16% i l'S&P 500 va repetir cotització.

 A l'Àsia només va pujar Seül, l'1,56%, amb la qual cosa va marcar un nou màxim històric, mentre que Tòquio va baixar el 0,02%, malgrat la millora de la balança comercial japonesa al setembre, Shanghai va cedir el 0,07% i Hong Kong el 0,94%.

Al mercat continu es van negociar valors per un import de 1.365 milions d'euros. Alantra va liderar les pujades (4,63%) i Naturhouse les baixades (-6,49%).

La rendibilitat del deute espanyol va pujar una centèsima, fins al 3,089%. La prima de risc amb Alemanya va acabar en 52,7 punts bàsics.

D'altra banda, el preu del barril de cru Brent, de referència per a Europa, pujava un 2,53% i se situava en els 62,89 dòlars, mentre que en la seva cotització West Texas Intermediate (WTI), de referència per als Estats Units, pujava un 2,76%, fins als 58,82 dòlars.

Al mercat de les divises, la cotització de l'euro davant del dòlar se situava en 1,1611 'bitllets verds', un 0,09% més que la vigília, mentre que l'interès exigit al bo espanyol a 10 anys pujava lleugerament fins al 3,090%, amb la prima de risc respecte al bo alemany en els 52,9 punts.

Per la seva banda, l'unça d'or troy es deixava un 2% del seu valor, fins als 4.043 dòlars, mentre que el bitcoin es mantenia en els 108.000 dòlars. El bitcoin cedia el 2,67%, fins a 107.910 dòlars.