L'Ibex-35 ha tancat la sessió d'aquest dimarts amb un descens del 0,54% que li ha impedit aguantar els màxims de 18.200 punts marcats la vigília. En concret, ha finalitzat la jornada en els 18.189,5 punts. Malgrat l'avanç de Wall Street, el mercat espanyol s'ha vist pressionat per la presa de beneficis dels inversors en el sector de la banca que va ser qui va liderar les pujades aquest dilluns.
Així, Banco Sabadell ha estat el valor més baixista de la sessió en cedir el 3,02%. La resta d'entitats bancàries també han tancat en negatiu amb caigudes del 2,78% per a Caixabank, del 2,53% per a Santander, de l'1,96% per a Unicaja Banco, de l'1,4% per a BBVA i del 0,59% per a Bankinter.
No obstant això, Endesa ha liderat les pujades amb un rebot del 7,09% després de retre comptes al mercat. Acciona ha sumat el 3,21% i ACS, l'1,51%. Dels grans valors, Telefónica ha ascendit un 0,08% després de presentar resulats, Inditex, un 0,17%; Repsol, un 0,78%; i Iberdrola, un 1,01%.
Però el protagonista de la jornada ha estat, sens dubte, Endesa que s'ha disparat més d'un 7% en borsa en aquesta sessió borsària impulsada pels seus resultats de 2025, any en què va tancar amb un benefici net de 2.198 milions d'euros i la seva nova estratègia a 2028. En concret, les accions de l'elèctrica dirigida per José Bogas van remuntar un 7,09%, sent el valor més destacat en la jornada de l'Ibex-35, per remuntar fins als 34,28 euros per títol.
L'Ibex-35, que arrencava la sessió en negatiu, ha incrementat les pèrdues en els primers compassos de la sessió després de partir del rècord de 18.288,7 punts, tot i que els retrocessos s'han moderat amb el to positiu a Wall Street. L'indicador americà cotitza en positiu malgrat que persisteix la por a una bombolla lligada a la Intel·ligència Artificial (IA). A més, la tecnològica AMD ha arribat a un acord de venda de xips a Meta, matriu de Facebook.
Els mercats també estan pendents de la incertesa aranzelària. Aquest dimarts ha entrat en vigor l'aranzel global del 10% anunciat pel president estatunidenc, Donald Trump, als productes estrangers.
L'euro cau per sota de 1,18 dòlars
La incertesa aranzelària llastra el dòlar i l'euro cotitza pla, s'alça un 0,04%, fins a les 1,179 unitats. La incertesa sobre els aranzels llastra el dòlar, però les expectatives de cautela de la Fed amb els tipus d'interès donen suport a la seva cotització. El governador de la Fed Christopher Waller va dir que podria ser apropiat mantenir els tipus d'interès si el mercat laboral millora, declaracions que van donar suport a la cotització del dòlar. La moneda única es va canviar en una banda de fluctuació entre 1,1766 i 1,1796 dòlars.
En les matèries primeres, el preu del petroli continua pendent de les negociacions entre els Estats Units i l'Iran. El barril de Brent, el cru de referència a Europa, cedeix el 0,21% i s'intercanvia en els 71,34 dòlars.
El preu de l'or cau després dels rebots de la vigília. L'or cotitza en els 5.141 dòlars amb un retrocés de l'1,65%.
Al mercat de deute, la rendibilitat del bo espanyol a 10 anys se situa en el 3,116%.
Al mercat de criptomonedes, el bitcoin, la criptodivisa més coneguda, perd l'1,1% i cotitza en els 63.849 dòlars.