La primera sessió borsària de la setmana ha estat favorable per a l'IBEX 35. Malgrat que la jornada ha transcorregut sense grans alts i baixos, el selectiu del mercat de valors espanyol ha aconseguit cerra amb una alça del 0,29%, la qual cosa l'ubica sobre els 8.944,10 punts. L'IBEX 35 s'ha mogut pel llindar d'entre els 8.928 i els 8.960 punts al llarg del dia, però no ha atacat els 9.000 punts.

Els inversors han estat al BCE, que, amb Lagarde al capdavant, podria haver avançat alguna pista sobre el calat de les noves pujades de tipus. En aquest punt, el governador del Banc d'Eslovàquia, Peter Kazimir, ha declarat que, per a ell, són necessàries dues noves alces de 50 punts bàsics. El mandatari opina que és necessari continuar pel camí emprès en la normalització monetària.

Es pot destacar que Europa va tancar el passat exercici amb uns tipus d'interès sobre el 2,50%, màxims des de desembre de 2008. Els oradors de l'organisme bancari mantenen un discurs hawkish, malgrat que l'última pujada va suposar una rebaixa de 25 punts bàsics respecte a les dues anteriors que el BCE va dur a terme. Sigui com fos, tot apunta que la institució amb seu a Frankfurt mantindrà el ritme de les pujades de tipus en els primers compassos del present curs. L'objectiu del BCE és instal·lar l'IPC sobre el 2%.

Tornant a Espanya, els valors que millor han rendit en la primera sessió borsària de la setmana han estat Fluidra (+2,30%), Colonial (2,25%), Enagás (+1,68%), Merlin Properties (+1,68%) i Sacyr (+1,51%). En el costat oposat, les firmes que mostren més decreixements en l'acabada de finalitzar sessió són ACS (-2,25%), Aena (-0,84%), Indra (-0,63%), Acciona Energía (-0,60%) i Cellnex Telecom (-0,55%).

A Europa, els principals índexs borsaris han tancat amb guanys. A França, el CAC 40 mostra un increment del 0,60%; a Alemanya, el DAX 30 mostra una apreciació del 0,55%; a Anglaterra, el FTSE 100 ha aconseguit créixer un 0,18%; per la seva part, a Itàlia, el FTSE Mib ha aconseguit tancar un lleuger creixement del 0,08%.

Quant a Wall Street, els índexs caminen en positiu. El NASDAQ-100 és el que s'anota el creixement més gran a aquesta hora de la sessió, experimentant una alça superior al 2%; després d'ell, el S&P 500 s'anota una pujada de l'1,32%; mentre que el Dow Jones creix prop d'un 1%. Després d'un inici amb signe mixt, els tres índexs mantenen els guanys a aquesta hora de la tarda.

Quant a matèries primeres, els contractes a futur del Brent, esquist de referència al mercat europeu, creixen per sobre de l'1%, la qual cosa empeny el seu valor cap als 88,60 dòlars per barril. En línia amb els ascensos, el seu homòleg, el WTI, creix un 0,72%, la qual cosa col·loca el preu del barril sobre els 82,27 dòlars. Quant als contractes a futur de l'or, el preu del metall preciós s'ubica sobre els 1.922 dòlars per unça, mostrant un decreixement del 0,27%.

En l'apartat de les criptomonedes, el Bitcoin manté el vol i en les últimes 24 hores creix a prop d'un 1%, pel que supera els 21.100 euros. Quant a l'Ethereum, la segona criptomoneda més valuosa del mercat decreix un 0,38%, el que porta deixa el seu valor a les portes dels 1.500 euros.