La borsa espanyola ha pujat aquest dilluns l'1,4% i ha recuperat el nivell d'11.100 punts impulsat pels bancs, grans valors i Wall Street, que va obrir, amb una alça del 0,2%. En la seva setena pujada consecutiva, la millor ratxa des de finals de març passat, l'índex de referència del mercat nacional, l'IBEX 35, ha guanyat 152,8 punts, aquest 1,4%, fins a 11.102 punts, nivell de finals del mes de juliol passat. L'any puja el 9,9%.

La sessió d'aquest dilluns es presentava de transició en espera de les dades macroeconòmiques, com l'IPC a Europa o les actes de les últimes reunions de la Fed i del Banc Central Europeu (BCE). Tanmateix, l'optimisme ve marcat per les expectatives que genera la cita clau de la setmana: el simposi anual de banquers centrals de Jackson Hole (EUA), que s'estendrà de dijous a dissabte. Després de gairebé tres setmanes per sota d'11.000 punts, els inversors anticipaven noves baixades dels tipus d'interès el proper mes (la presidenta de la Reserva Federal de San Francisco, Mary Daily, va comentar aquest cap de setmana que ha arribat el moment de rebaixar el preu dels diners), el que comentava a Efe l'analista de mercats Joaquín Robles i beneficiava els bancs i les empreses amb elevat deute, així com a la borsa en el seu conjunt.

Al parquet espanyol, la bullícia l'han protagonitzat els bancs, amb les pujades destacades de Banc Sabadell (+2,72%); BBVA (1,82%) i Banc Santander (1,35%). També en positiu van tancar Acciona (+3,03%), Grifols (+2,57%), ArcelorMittal (+2,28%); Inditex, un 1,95% (cinquena alça més important de l'IBEX); Iberdrola, amb un 1,62%; Telefónica, l'1,22%, i Repsol, el 0,39%. En aquest context, només un valor ha tancat en vermell: Indra ha perdut aquest dilluns un 0,36%, després de reduir la seva participació en la companyia un fons d'inversió.

Liderant les borses europees

L'IBEX 35 ha liderat a la resta d'índexs europeus, que també han tancat amb pujades: París i Milà s'han revaloritzat un 0,68% i un 0,70% respectivament, mentre que Londres ha avançat un 0,55% i Frankfurt, un 0,54%.

D'altra banda, el preu del barril de petroli de qualitat Brent, referència per al Vell Continent, se situava en 79,29 dòlars, un 0,53% menys davant el tancament de l'anterior sessió, mentre que la Texas cedia un 0,51%, fins als 76,26 dòlars.

Al mercat de les divises, la cotització de l'euro davant el dòlar es col·locava en 1,1063 'bitllets verds', en tant que al mercat de deute, l'interès exigit al bo a 10 anys baixava fins al 3,076%, amb la prima de risc en els 83 punts bàsics.

La rendibilitat del deute espanyol a llarg termini baixava alguna cosa més d'una centèsima i se situava en el 3,071%, amb la prima de risc amb Alemanya en 82,9 punts bàsics.

L'unça d'or baixava el 0,17%, però seguia en zona de màxims històrics (aquesta matinada ha fregat els 2.510 dòlars) en canviar-se a 2.503,73 dòlars al tancament europeu. El bitcoin perdia l'1,99% i es negociava a 58.633 dòlars.