Si Berlín va servir per fer la presentació al gran púbic, i de forma oficial, del nou Cupra Tavascan, la capital catalana ha estat l'escenari perfecte per donar a conèixer un cotxe que porta per nom un dels barris de la ciutat, el Cupra Raval.

La incògnita ha quedat resolta a nivell mundial aquest dijous al matí des de l'Automobile Barcelona, de la mà del president de SEAT, Wayne Griffiths: "És una invitació a les noves generacions que esperen alguna cosa millor, estem molt orgullosos de ser de Barcelona i això busquem amb els nostres socis i les aliances amb partners globals com el FC Barcelona o el Primavera Sound".

Logotip amb llum

El Cupra Raval ha anat acompanyat d'un vídeo firmat per la cantant Rosalía, que, emulant el seu darrer senzill, 'Abcdefg' ha volgut dir què aporta cada lletra que acaba configurant la paraula Raval. Una de les novetats d'aquest cotxe amb un disseny extremadament esportiu, que es dirigeix, principalment, als més joves, és que el logotip de Cupra a la part frontal passa a il·luminar-se quan s'encén el cotxe. Per donar més dinamisme al disseny, la distància entre els dos eixos és llarga, de 2,75 metres, i en total té una longitud en horitzontal de 4,64 metres: "Volem que el Raval sigui com un gran superheroi, amb una capa negra en la part frontal i amb uns fars angulars transversals que passen a aplicar-se a tots els dissenys", han explicat fonts de la companyia.

D'altra banda, el sostre té una forma descendent per reproduir una gran velocitat en el perfil i en l'interior es busca una mena "d'efecte sorpresa amb llum ambiental i una pantalla davantera de control de 15 polzades". Aquest Cupra Raval ve precedit d'una nova filosofia que la companyia vol instaurar, basada en interpretar el disseny del futur i fer un pas endavant després de cinc anys amb la marca en funcionament. L'objectiu final és fer entendre al gran públic que un cotxe elèctric també pot ser ràpid, esportiu i molt atractiu. Per tots els visitants que vinguin a partir del 13 de maig, hi haurà una experiència immersiva per oferir tots els detalls de forma presencial. CUPRA ha anunciat avui també que, juntament amb l'ambaixador de la marca i actor internacional Daniel Brühl, portarà l'essència del Bar Raval de Berlín al futur CUPRA City Garage, que la marca obrirà a finals d'aquest any a la capital alemanya. 

Cupra es menja el pastís de SEAT

Cupra és la marca de SEAT pensada per als joves i ja representa el 40% de la facturació total de la companyia. El passat 2022 es van fabricar més de 300.000 cotxes amb una facturació final de 4.000 milions d'euros. Segons el mateix Griffiths, aquesta és la marca que més creix a Espanya, però també en el conjunt d'Europa. Entre el gener i el març, SEAT ha registrat un benefici operatiu rècord de 144 milions d'euros, una millora de 139 milions d'euros respecte al primer trimestre de l'any anterior, i una facturació de 3.600 milions d'euros, fet que suposa un increment d'un 48% respecte als tres primers mesos del 2022.

Aquestes xifres històriques són gràcies a la nova marca CUPRA, que està impulsant el creixement dels resultats financers de la companyia. Després de la presentació del Cupra Tavascan a Berlín i el Cupra Born a Austràlia, aquest és el que faltava per oferir als ulls dels compradors finals. L'objectiu? Abanderar una gamma d'elèctrics que pugui connectar amb un target específic nascuts a partir de la dècada dels noranta.