L'empresa de carregadors per a vehicles elèctrics Wallbox ha retallat un 38% les seves pèrdues operatives ajustades en el primer trimestre de l'any, que es van situar en 13,5 milions d'euros. En el còmput de la pèrdua del benefici operatiu ajustat consolidat s'inclou ABL, la companyia alemanya de càrrega per a vehicles elèctrics que Wallbox va adquirir l'any passat. La pèrdua del primer trimestre es va reduir en més d'un milió d'euros respecte al quart trimestre de l'any passat.

Enric Asunción, conseller delegat i cofundador de Wallbox, ha reconegut que el primer trimestre de 2024 va presentar certa volatilitat en el creixement d'alguns mercats, compensat per fites comercials clau com els primers lliuraments de Supernova a Amèrica del Nord. Wallbox, que cotitza a Nova York, ha destacat que en aquests primers tres mesos de l'any ha guanyat un projecte per expandir la infraestructura de càrrega domèstica en l'estat de Washington per valor de 26 milions de dòlars i que continua amb la integració d'ABL.

En un comunicat, la companyia ha declarat un increment dels ingressos trimestrals del 23% els ingressos, fins als 43,1 milions. Va assolir un marge brut del 39,6% en el mateix període, la qual cosa suposa una millora de 600 punts bàsics, i va reduir els costos laborals en un 21%, així com altres despeses operatives en un 30%, segons les dades que ha facilitat aquest dijous.

El conseller delegat i cofundador de la companyia, Enric Asunción, s'ha mostrat satisfet per "els esforços d'optimització" del primer trimestre, malgrat la "volatilitat" en el creixement d'alguns mercats. "Malgrat que la precaució dels consumidors està alentint l'adopció de vehicles elèctrics a curt termini, hem avançat de manera consistent i hem aconseguit diferenciar-nos en l'actual panorama competitiu", ha dit.