VidaCaixa va obtenir un benefici de 857,5 milions d'euros, de gener a setembre de 2023, xifra que suposa un increment del 35,2% sobre el mateix període de l'any passat. La filial asseguradora de CaixaBank atribueix aquests resultats trimestrals a l'increment en la captació de primes i aportacions, que ronda el 40%, amb un import total de 10.184 milions d'euros. Aquests ingressos s'han destinat bàsicament a productes destinats a l'estalvi, en concret les rendes vitalícies i les assegurances d'estalvi garantides. L'entitat ha explicat que si bé el resultat es deu a l'increment del negoci i dels recursos gestionats -en línia amb l'evolució de l'any-, el volum de clients es va mantenir en 6,4 milions.

En els tres trimestres que portem de 2023, els recursos gestionats per la companyia d'assegurances van augmentar un 6,1%, fins a 119.765,7 milions d'euros, dels quals 70.432 milions van correspondre a assegurances de vida; 41.269 milions, a plans de pensions i EPSV; 7.263 milions, a BPI Vida i Pensoes, i 801 milions, a Sa Nostra Vida. Fins al setembre, VidaCaixa havia abonat 4.141 milions en prestacions a Espanya i Portugal, un 5% més, dels quals 1.988 milions s'han pagat en forma de renda (+11%).

VidaCaixa i les seves línies de negoci

Per negocis, el total de primes i aportacions a productes d'estalvi es va situar en els 8.034,2 milions, un 59,6% més que fa un any, dels que 7.451,2 milions d'euros corresponen al segment individual. Les primes en assegurances d'estalvi col·lectives es van situar en els 583 milions d'euros, un 38% més que fa un any.

Per la seva part, les aportacions a plans de pensions individuals van registrar nous descensos a causa de la reducció legal en el límit màxim i van tancar el període en 672,6 milions, un 12,2% menys, mentre que els plans d'ocupació van baixar un 10,7%, fins a 415,5 milions.

Les primes d'assegurances vida-risc van assolir els 1.061,7 milions d'euros, un 8,8% més que fa un any, dels quals, 705,8 milions d'euros (+9,7%) corresponen al segment individual i 355,9 milions (+7,2%) a col·lectius.