Els ex alts càrrecs de la Generalitat Manuel Manonelles, que va ser delegat a Suïssa, i Víctor Cullell, secretari del Govern amb quatre presidents (a la imatge superior, al costat de Quim Torra), han entrat en el consell d’administració d’Animaset, una consultora de comunicació que treballa fonamentalment per a entitats eclesiàstiques. El primer n’és el nou president i, el segon, el secretari.
Animaset Media Comunicació SL és una consultora propietat de la Fundació Catalunya Religió, de la qual tant Manonelles com Cullell en són patrons. Fonts d’aquestes entitats recorden que Catalunya Religió és una fundació sense afany de lucre que, fa set anys, va impulsar Animaset per prestar serveis a institucions catòliques.
Aquestes fonts recalquen que ni la fundació ni l’agència de comunicació no tenen cap rerefons polític. Això no vol dir, però, que patrons o administradors no tinguin una trajectòria pública en aquest camp: Manonelles va ser alt càrrec del Govern, però no milita en cap partit i Cullell està en l'òrbita de Junts. Entre els patrons també hi ha la filòloga Maria Mercè Sardà, que ha anat en llistes de la CUP, o Núria Iceta Llorens, germana l’exministre de Cultura i, des d’aquest desembre, ambaixador d’Espanya a la Unesco, el socialista Miquel Iceta. No és casual la presència de Núria Iceta en el patronat perquè, a banda d’editora i historiadora, és diplomada en Ciències Religioses.
L’actual president de la fundació és l’escriptor Carles Duarte, un altre ex alt càrrec de la Generalitat, en el seu cas dels executius de Jordi Pujol, que també va dirigir fins a 2016 la Fundació Lluís Carulla, dels propietari d'Agrolimen.
Quan es va constituir a principis de 2017, l’agència Animaset estava participada al 50% per l’orde dels Claretians i per la Fundació Catalunya Religió. Recentment, aquesta última s’ha quedat la participació dels Claretians i ha passat a controlar el 100%. Arran d’això, s’ha remodelat el consell d’administració amb l’entrada de Manonelles i Cullell. Factura uns 200.000 euros anuals.
En la seva pàgina web, Animaset deixa ben clar que ofereix “serveis de comunicació a institucions, empreses i entitats” i que té “com a referent l’humanisme cristià”. Entre els seus clients hi ha ordes com els Claretians, Caputxins o les Dominiques, entitats com la Conferència Episcopal Tarraconense, la Basílica de la Sagrada Família o la Catedral de Barcelona, fundacions, associacions, ONG, així com algunes facultats universitàries. També han treballat per a la Fundació Naturgy.
Com a director des de la seva constitució hi ha el periodista Jordi Roigé. Personalment, s’ha encarregat a través d’Animaset de projectes d’audiovisuals i de la producció de pel·lícules. Les fonts consultades indiquen que són el referent en la consultoria de comunicació religiosa, però que no busquen el lucre. Precisen que els patrons i els membres del consell d’administració no cobren per aquesta funció. Fan un exercici de voluntariat sense finalitats mercantils.
Manonelles, el president, va ser delegat de la Generalitat a Suïssa i, posteriorment, assessor del Govern. Ara exerceix de consultor en matèria de relacions internacionals i de professor de la Universitat Ramon Llull. Per la seva banda, Cullell és assessor del grup municipal de Junts a l'Ajuntament de Barcelona des de l'estiu passat. Anteriorment, va ocupar alts càrrecs –a destacar el de secretari del Govern (2017-2021)– en els executius d’Artur Mas, Carles Puigdemont, Quim Torra i amb Pere Aragonès.