L'empresa dedicada al segment del gran consum Transgourmet Ibèrica, amb seu a Vilamalla (Alt Empordà), preveu créixer entre un 2 i 3% aquest 2025 i arribar als 1.350 milions d'euros de facturació. El grup, que té les cadenes franquiciades Suma, Proxim i Spar i els centres de venda a l'engròs GM Cash, ha admès que aquest any l'impacte del mal temps en el turisme ha fet baixar les vendes. Són les previsions amb les quals treballa la companyia, segons el director general, Lluís Labariu. "El 2025 tindrà dues cares: del gener al maig l'hostaleria ha patit pel clima, perquè les terrasses tenen un pes important i s'ha notat que ha plogut molt". Per contra, Labariu assegura que "des de l'última setmana de maig les perspectives són molt bones", en una entrevista concedida a l'agència de notícies ACN.
La companyia, en plena celebració del centenari del seu naixement, té bones perspectives per al 2025, malgrat que no ha començat amb bon peu. El director general de Transgourmet Ibérica, Lluís Labariu, ha explicat que aquest any "ha tingut dues cares", ja que els cinc primers mesos les vendes a l'hostaleria han baixat molt per l'impacte que ha tingut la pluja i el mal temps en l'afluència de visitants. "Ha anat molt bé perquè hem omplert els pantans, però en el negoci de l'hostaleria té un pes molt important les terrasses i això s'ha notat", ha indicat Labariu. No obstant això, des de l'última setmana de maig, el directiu ha assegurat que han notat un augment i això els fa ser optimistes de cara al tancament d'aquest exercici: "les perspectives són molt bones".
Nascuda el 1925, Transgourmet Ibérica es dedica a la distribució majorista a l'hostaleria i als supermercats. El 2024 va registrar una facturació de 1.220 milions d'euros, amb 24,3 milions de benefici net. Tenen cinc plataformes de distribució, 70 centres de venda a l'engròs (cash&carry) amb l'ensenya GM Cash, 28 benzineres i uns 700 supermercats franquiciats amb les marques de Suma, Proxim i Spar (aquesta última, només a Girona i Barcelona); a banda de 2.600 supermercats independents.
Entre els plans de la companyia per aquest 2025 calcula que destinaran uns 70 milions d'euros en adquisicions i inversions. D'una banda, Transgourmet ha adquirit el 50% de l'antiga cadena de supermercats alacantina Nudisco, i està pendent del vistiplau del Tribunal de la Competència perquè els avali la compra del grup de distribució mallorquí Moyà Saus. "És possible que, abans d'acabar l'any, puguem fer alguna altra adquisició", ha avançat Labariu.
Així mateix, tenen previst incorporar més comercials i camions, reformar els centres de Granollers, Torrevella i Menorca amb una inversió de prop de dos milions d'euros en cadascun. Els plans d'expansió també estan en funció d'incorporar més supermercats. "Sumarem uns 60 establiments franquiciats més a finals d'any", ha afegit el director general.
Vilamalla, plataforma principal
La companyia va néixer el 1925 amb un primer local a Figueres. Inicialment, va operar sota el nom Miquel Alimentació Grup, fins que el 2015 la va adquirir el grup xinès Bright Food. Cinc anys després, el 2020, va passar a mans del grup suís Transgourmet (la segona empresa de distribució majorista d'Europa que, al seu torn, pertany al grup Coop).
Al polígon de Vilamalla tenen els serveis centrals de la companyia i la plataforma de distribució més gran, amb 48.600 metres quadrats. De fet, dels 2.700 treballadors, uns 500 treballen a la seu de l'Alt Empordà.
El director general ha destacat que tenen previst "un creixement important" a les comarques gironines. "És una zona turística molt potent i el territori on tenim més coneixement", assegura el director general de l'empresa.