El fabricant de productes tèxtils Texia ha adquirit l'empresa Athos, especialitzada en estovalles per a restaurants fets a mida, per continuar creixent amb productes tecnològicament molt avançats i consolidar la seva posició als mercats internacionals. Amb aquesta operació, Texia busca a més establir sinergies productives a través de la tecnologia seamless (sense costura) i d'estampació digital.
El primer objectiu de la firma tèxtil familiar és fer créixer els productes de Athos més enllà de la restauració, en sectors com l'hostaleria de luxe, en la qual la marca d'Alcoi (Alacant) acumula més de 30 anys d'experiència. A més, l'àmplia estructura comercial de Texia als mercats exteriors serà una oportunitat per fer créixer la marca Athos en països com França, Itàlia i Suïssa, on el tèxtil de luxe té un ampli marge de desenvolupament, segons ha informat Texia.
Aquesta firma, amb seu en Monistrol de Montserrat (Barcelona), guanyarà imatge en el segment de la restauració de luxe, en el qual tènia poca presència. L'operació, de la qual no ha transcendit l'import, s'ha tancat entre els propietaris d'ambdues empreses familiars; la família Guasch, en el cas de Texia, i la família Verdú, per Athos.
"L'adquisició de Athos és estratègica perquè ens permet ampliar l'oferta als nostres clients i viceversa. La nostra prioritat a curt termini és formar el nostre equip comercial al nou producte. A partir d'allà, l'objectiu és créixer introduint el producte en nous segments i mercats. En paral·lel anirem desenvolupant sinergies industrials i de fabricació que ens permetin millorar la nostra competitivitat", explica Sintu Guasch, responsable de vendes i màrqueting de Texia.
L'adquisició de Athos obre noves possibilitats de sinergies industrials i fabricació. Texia pretén ampliar l'oferta i competitivitat de Athos aplicant la seva tecnologia seamless i d'estampació digital en algunes línies de producte, on la tecnologia és un factor clau.
La companyia inverteix cada any el 10% de la seva facturació en I+D per continuar optimitzant aquests processos de fabricació i millorar-los en termes d'eficiència i sostenibilitat. Per a això col·labora amb empreses líders del sector com Epson.