Tesla perd la partida de l'elèctric a escala mundial. El principal fabricant d'automòbils de la Xina, BYD, ha aconseguit vendre més unitats que la marca d'Elon Musk, des del gener de 2025 i fins al setembre del mateix any. Corrobora així la seva importància dins del mercat mundial. La rivalitat de les dues marques ja es va apreciar fa uns mesos a Europa, on també va punxar la marca d'Elon Musk.
En concret, s'han matriculat un total d'1,6 milions de vehicles 100% elèctrics de BYD a tot el món fins al tercer trimestre del 2025, amb un creixement del 17,6%. Amb aquesta xifra supera en 388.000 unitats Tesla (1,21 milions fins al setembre).
S'espera que BYD subministri al voltant de 2 milions de vehicles elèctrics de bateria a tot el món, segons les previsions de la companyia, mentre que l'estimació mitjana per a Tesla és d'1,61 milions de cotxes, xifra que BYD ja ha venut en els primers nou mesos de l'any.
BYD va aconseguir superar Tesla en vendes trimestrals amb 582.522 registres a escala mundial entre el juliol i el setembre (un 31,3% més que fa un any), malgrat el rècord de vendes històric de la nord-americana amb 497.099 vendes mundials (un 7,4% més que fa un any) en el darrer trimestre.
Tot això després que la firma asiàtica comptabilitzés al setembre (en totes les seves motoritzacions) el seu primer descens de vendes totals en 18 mesos, en vendre 369.270 vehicles de nova energia (elèctrics i híbrids endollables), un 5,5% menys que el setembre de 2024.
Contracció de la demanda
Tot i que BYD està a punt de lliurar més cotxes elèctrics de bateria que Tesla durant un any natural per primera vegada, els pròxims mesos es presenten inestables per a totes dues companyies.
BYD està perdent impuls en el seu mercat nacional i Tesla tindrà problemes per a repetir els resultats del trimestre passat ara que els EUA han eliminat els crèdits fiscals federals per a la compra de vehicles elèctrics.
Des d'aleshores, BYD ha reduït la seva ambició de vendes per a aquest any a 4,6 milions de vehicles totalment elèctrics i híbrids endollables, gairebé un milió d'unitats menys que el seu objectiu anterior.
En el cas de Tesla, el seu conseller delegat Elon Musk ha advertit que Tesla "podria tenir uns trimestres difícils" després de perdre els incentius estatunidencs.