El fabricant xinès BYD ha superat per primera vegada a Tesla en venda de vehicles elèctrics purs a Europa, que apuntala el ràpid avenç que estan registrant les marques del país asiàtic a la regió i el retrocés que, al seu torn, pateix la firma nord-americana d'Elon Musk.
Així es desprèn de les dades difoses aquest dijous per la consultora Jato Dynamics sobre 28 països europeus, que detallen que a l'abril BYD va matricular 7.212 cotxes elèctrics a Europa davant els 7.165 de Tesla.
En conjunt, assenyala que les matriculacions de vehicles elèctrics i endollables van augmentar a l'abril un 28 % i un 31% interanual respectivament. Tots ells van representar el 26 % de les noves matriculacions a Europa, un nou rècord impulsat en gran part per l'ofensiva de les marques xineses.
Malgrat els aranzels imposats per la Unió Europea als elèctrics fabricats a la Xina, les matriculacions d'aquests models van créixer un 59 % interanual a l'abril, vorejant les 15.300 unitats.
El creixement va ser encara més pronunciat en el segment d'híbrids endollables, on les marques xineses van multiplicar per més de cinc les seves vendes.
L'èxit de BYD s'atribueix a la seva ràpida expansió i a una gamma de models cada vegada més competitiva.
"Encara que la diferència entre les vendes mensuals d'ambdues marques és petita -segons Felipe Muñoz, analista global de Jato Dynamics-, les implicacions són enormes", ja que "és un moment decisiu per al mercat automobilístic europeu".
Sobre això, recorda que Tesla ha liderat el segment durant anys, mentre que BYD només va començar a operar fora de Noruega i els Països Baixos a finals de 2022.
En l'últim trimestre de 2023 l'automotriu xinesa ja va superar la nord-americana com a més venedor mundial de vehicles elèctrics purs, després que el 2022 també li robés el lideratge com a més fabricant mundial d'elèctrics (incloent-hi els endollables de BYD).
Les dades de Jato també destaquen el lideratge del Renault Clio com el cotxe més matriculat del mes, arrabassant així el lloc al Dacia Sandero, i la irrupció del Skoda Elroq com l'elèctric més venut a Europa.