El fabricant nord-americà de cotxes elèctrics Tesla va registrar un benefici net atribuït de 1.129 milions de dòlars en el primer trimestre de l'any, la qual cosa suposa una reducció del 55% en comparació amb els 2.513 milions de dòlars comptabilitzats en el mateix període de 2023, segons els comptes presentats per la companyia.

En aquest sentit, el marge operatiu de la companyia va tancar el primer trimestre de l'any en el 5,5%, la qual cosa suposa 5,9 punts percentuals menys que en el mateix període de l'any anterior, quan es va situar en l'11,4%. Així mateix, la companyia que lidera Elon Musk ha disminuït els seus ingressos fins als 21.301 milions de dòlars en el primer trimestre de l'any, un 9% menys que els 23.329 milions de dòlars que va facturar entre gener i març de 2023.

Quant al resultat brut d'explotació (ebitda) ajustat, la xifra fins al març va ser de 3.384 milions de dòlars, un 21% menys que els 4,267 milions de dòlars del primer trimestre de 2023. Tesla justifica aquesta disminució dels volums a l'actualització de la seva rampa de producció del Model 3 a la fàbrica de Fremont (Califòrnia) i als "tancaments de fàbrica resultants de les desviacions d'enviaments causades pel conflicte del mar Roig i un atac en la Gigafactory de Berlín", explica el comunicat.

Llançament del nou Model 3

A més, la companyia del magnat ha avançat que actualitzarà la seva futura gamma de vehicles en els quals s'inclouran models més assequibles. En aquest sentit, la companyia ha anunciat el llançament del nou Model 3 Performance, amb una potència de més de 460 CV i autonomia de 528 quilòmetres, amb un preu a Espanya de 55.990 euros i estarà disponible a partir del segon semestre de l'any.

Entre les novetats, aquest model de Tesla compta amb un xassís millorat, frens d'alt rendiment i Track Mode Tesla. Els frens preparats per a pista ara venen de sèrie amb pastilles de fre d'alt rendiment, que ofereixen una desacceleració més immediata i límits tèrmics i resistència més alts.

La tecnologia d'amortiment adaptatiu, novetat en el Model 3 Performance, es controla completament a través del programari intern i s'integra al controlador de dinàmica del vehicle (VDC) de Tesla.

El Model 3 Performance també rep un disseny distintiu en comparació amb altres versions. Els nous para-xocs davanter i posterior es complementen amb el difusor posterior i l'aleró de fibra de carboni per optimitzar l'equilibri d'elevació i l'estabilitat a alta velocitat.

A l'interior, els nous seients esportius compten amb coixins i reforços laterals millorats, que proporcionen més subjecció lateral en les corbes i en conducció dinàmica. També es poden escalfar i ventilar. Els acabats en fibra de carboni exclusius de la versió ajuden que destaqui dins de la gamma Model 3.