El grup automobilístic Stellantis va ingressar 47.235 milions d'euros en el primer trimestre de l'any, un 13,9% més que els 41.482 milions d'euros que va facturar en el mateix període de l'exercici anterior, impulsat especialment per l'augment de les entregues i els preus més alts. El grup va vendre 1,476 milions de vehicles a tot el món entre gener i març, un 7 % més, gràcies principalment a la millora del subministrament de semiconductors respecte als problemes de començaments de l'exercici anterior.

Stellantis llançarà nou vehicles elèctrics de bateria aquest 2023

Les vendes de vehicles elèctrics van pujar un 22% globalment respecte al mateix període de 2022. Stellantis (que agrupa 16 marques, entre elles Peugeot, Citroen, Opel, Fiat i Chrysler) preveu llançar uns altres nou models elèctrics durant 2023 i tancar el 2024 amb una oferta total de 47 models moguts per bateries.

"Stellantis està tenint un sòlid començament el 2023, mantenint l'impuls d'un excel·lent 2022 i registrant sòlids ingressos nets en tots els segments. La nostra empremta global i la diversitat de la nostra cartera de productes significa que estem ben posicionats per continuar oferint un sòlid rendiment financer al llarg de l'any. Afegirem nou nous vehicles elèctrics de bateria a la nostra oferta de productes aquest any", ha assegurat el director financer de Stellantis, Richard Palmer.

Per regions, la facturació de Stellantis a Amèrica del Nord es va incrementar fins als 22.772 milions d'euros en el primer trimestre de l'exercici, un 10% més en termes interanuals, mentre que a Europa es va situar en 16.106 milions d'euros (un 10,14% més interanual). Així mateix, a l'Orient Mitjà i l'Àfrica la companyia va ingressar 2.166 milions d'euros entre gener i març de 2023, un 55% més que els 1.397 milions d'euros del primer trimestre de 2022, mentre a Sudámerica va facturar 3.523 milions d'euros (+19,5%), i a la Xina, Índia i Àsia-Pacífic 981 milions d'euros (+5%).

Increment de vendes malgrat la "volatilitat macroeconòmica"

La companyia ha atribuït aquest increment de les vendes a la millora a la cadena de subministrament dels semiconductors, la qual cosa li ha permès incrementar els lliuraments de vehicles. "Crec que la demanda resisteix bé malgrat la volatilitat macroeconòmica i les qüestions geopolítiques", ha afegit Palmer després de la presentació dels resultats.

Stellantis va tancar el primer trimestre amb un inventari d'1,3 milions de vehicles, 200.000 unitats més que a finals de desembre. Palmer ha explicat que la majoria d'aquest augment d'inventari afecta l'empresa, no als seus concessionaris, i es deu en bona part a la preparació d'existències per a la temporada alta de vendes a Amèrica del Nord durant la primavera.

De cara a aquest any, l'empresa ha confirmat la seva previsió de resultats, amb una estimació de marge operatiu ajustat de "doble dígit", mentre que també finalitzarà l'exercici amb un flux de caixa lliure industrial positiu.