La plataforma de venda online de roba Shein està plantejant-se tornar la seva seu central des de Singapur a la Xina en un intent de convèncer les autoritats del país asiàtic que autoritzin la seva sortida a borsa a Hong Kong després de no aconseguir-ho a Nova York i Londres, segons informa Bloomberg aquest dimarts i recull EFE.
Aquest medi, que cita a fonts anònimes, assegura que Shein s'ha posat en contacte amb advocats sobre la possible obertura d'una companyia matriu a la Xina, on va ser fundada el 2012 en la ciutat oriental de Nanjing; Des de 2022, la seu central de l'empresa es troba a Singapur.
De moment, la plataforma no ha confirmat aquesta possibilitat, i les fonts matisen que es tracta únicament de contactes "preliminars" i que "no hi ha garanties" que Shein finalment decideixi tornar a la Xina, país on no ven productes, però en el qual manté la major part de les seves cadenes de subministrament.
A començaments de juliol, el diari britànic Financial Times (FT) va assegurar que Shein havia presentat una sol·licitud per sortir a borsa a Hong Kong encara que de forma confidencial, en part parteixi pressionar la direcció del parquet de Londres, on havia iniciat el procés per oferir accions fa any i mig.
Malgrat tenir la seva seu a Singapur, la companyia encara es troba sota supervisió del regulador xinès del mercat de valors, la CSRC, igual com qualsevol altra firma amb vincles importants amb el país asiàtic, per la qual cosa necessitaria l'autorització de Pequín per oferir accions en qualsevol lloc del món.
Segons Bloomberg, la CSRC no va donar llum verda a la sortida a borsa a Londres, i això va ser el que va fer que Shein optés pel parquet de l'antiga colònia britànica. Tornar a ubicar la seva seu central a la Xina -i situar, per tant, a les seves empreses a Singapur i qualsevol altre lloc com a filials- podria ajudar Shein a obtenir el vistiplau de les autoritats, en part perquè podrien gravar els seus ingressos i elevar la supervisió sobre la gran quantitat de dades que obté de la seva plataforma, agrega aquest medi.
Shein va veure com la seva popularitat es disparava durant la pandèmia gràcies al gran repunt en aquells anys de les vendes per internet, encara que això també va atreure l'escrutini sobre la seva possible vinculació amb la regió nord-occidental xinesa de Xinjiang, important productora de cotó i focus de denúncies sobre suposades violacions de drets humans.
La plataforma sempre ha defensat que opera sota una "política de tolerància zero" contra els treballs forçats. Shein va arribar a assolir una valoració d'uns 100.000 milions de dòlars fa tres anys, però ara afronta pressions per part dels seus inversors perquè rebaixi la xifra fins a uns 30.000 milions davant de la forta competència de rivals com Temu i els obstacles en mercats com EE. UU., que busquen acabar amb els mecanismes que aquest tipus de plataformes xineses fan servir per fer enviaments barats.