Seat ha anunciat aquest dilluns que retarda l'entrada de Cupra a Estat Units, que estava prevista per a 2030. El vicepresident executiu de Vendes, Màrqueting i Postvenda, Sven Schuwirth, ha assegurat que no es cancel·la l'arribada al mercat nord-americà, "només" es posposa. La firma, que va tancar el primer semestre amb una facturació de 7.600 milions d'euros, un 2% menys, continuarà analitzant l'evolució del mercat en els propers anys per determinar el millor moment i enfocament, alineats amb la visió a llarg termini de la marca."

L'empresa ha assenyalat que els resultats mostren l'"entorn desafiador" a què s'ha enfrontat Seat per quatre factors clau, entre els quals hi ha canvis en el mix de vendes i els aranzels que la Unió Europea (UE) aplica sobre el Cupra Tavascan, que es fabrica a la Xina.

Així mateix, ha assenyalat l'augment dels costos dels materials; i la intensificació de la competència als principals mercats, a més de la reducció temporal i planificada de la producció a la fàbrica de Martorell com a part de la seva transformació prèvia a la producció de la família de cotxes elèctrics urbans del Grup Volkswagen el 2026.

Seat preveu que "les condicions del mercat global continuïn sent complexes durant la segona meitat de 2025, la qual cosa exigirà agilitat i resiliència", encara que ha assenyalat que manté el seu ferm compromís amb les seves prioritats estratègiques i confia en la seva capacitat d'adaptació.

Els resultats cauen un 90%

Seat ha afegit que va obtenir una rendibilitat sobre les vendes del 0,5%, 4,7 punts percentuals menys, segons informa en un comunicat aquest dilluns. La companyia ha confirmat que va tancar el període amb un resultat operatiu de 38 milions d'euros, un 90,6% menys, tal com va publicar el Grup Volkswagen divendres passat, mentre que els lliuraments van ser de 302.600 vehicles, un 1,7% més.

Per marques, Cupra va lliurar 167.600 cotxes en el primer semestre de l'any, un 33,4% més, mentre que Seat en va lliurar 135.000, un 21,4% menys, recull Europa Press. El CEO interí de Seat i Cupra, Markus Haupt, ha assenyalat que l'empresa segueix "mantenint un diàleg constructiu amb la Comissió Europea per abordar" els aranzels sobre el Cupra Tavascan i s'ha mostrat confiat d'assolir una solució en el futur pròxim.

El vicepresident executiu de Finances i IT de Seat, Patrick Andreas Mayer, ha explicat que malgrat l'impacte en el primer semestre, l'empresa continua enfocada en l'"estratègia a llarg termini, basada en l'electrificació, transformació i el creixement de Cupra".

Millora en el segon trimestre

Seat ha subratllat que els resultats han mostrat una millora en el segon trimestre davant el primer, amb un benefici operatiu de 33 milions entre abril i juny, davant els 5 milions d'entre gener i març. Aquesta millora "reflecteix l'evolució positiva i una perspectiva més prometedora per a la segona meitat de l'any".

Haupt ha assegurat que l'empresa té "una base ferma per a un creixement continuat" i ha reafirmat el compromís amb l'electrificació. "A mesura que avancem cap a la segona meitat de l'any, seguim centrats en garantir la qualitat dels marges, exercir un estricte control de costos i maximitzar el potencial de la nostra àmplia gamma de models," ha afegit Mayer.

El vicepresident ha assegurat que la millora dels resultats en el segon trimestre mostra que van "en la direcció correcta" i ha mostrat la seva confiança en la capacitat de mantenir l'evolució favorable.