El grup automobilístic Volkswagen va vendre 2,1 milions de vehicles a tot el món durant el primer trimestre de 2024, la qual cosa suposa un increment del 3,1% respecte al mateix període de l'any anterior, gràcies a l'empenta de Seat i Cupra. Segons ha informat la companyia alemanya aquest dimecres en un comunicat, els seus lliuraments van caure un 1,4% interanual el març, fins a les 800.600 unitats.

Per zones geogràfiques, les vendes de Volkswagen van incrementar un 14,4% a Sud-amèrica, fins a les 118.500 unitats venudes; un 7,6% a la Xina, fins a les 693.600 transaccions dutes a terme; i un 6,8% a l'Orient Mitjà i Àfrica, fins als 87.200 vehicles comercialitzats. En aquest sentit, Volkswagen va vendre un 4,8% més de vehicles a l'Amèrica del Nord, amb 227.100 unitats i un 2,3% més a l'Europa Central i de l'Est, amb 116.600 transaccions realitzades.

Per contra, les seves vendes a l'Europa Occidental van baixar un 0,7%, fins a les 790.100 unitats, mentre que els seus lliuraments a Àsia i el Pacífic van descendir un 16%, fins a les 71.200 unitats transaccionades.

Seat i Cupra, les marques que més creixen

Per marques, el grup alemany va vendre un 6,2% més de vehicles comercials, la qual cosa va compensar la caiguda del 4,7% dels automòbils d'alta gamma i del 3,9% dels cotxes esportius. En concret, Volkswagen va lliurar fins al març pràcticament 1,08 milions d'unitats, la qual cosa suposa un increment del 5,7% respecte a l'any anterior, mentre que les vendes de Skoda van créixer un 5,2%, fins a les 220.500 unitats.

Seat i Cupra van ser les marques de vehicles del grup que més van créixer al llarg del primer trimestre, després d'acumular 138.600 unitats venudes, un 10,6% més interanual, mentre que la divisió de vehicles comercials va incrementar els seus lliuraments un 7,8%, fins a les 104.800 unitats venudes.

Les vendes de la marca Audi, per contra, van baixar un 4,5%, fins a les 396.900 unitats, i les dels turismes Bentley es van desplomar un 28,7%, fins a les 2.500 transaccions. Aquesta xifra destaca amb l'avenç del 0,3% interanual dels cotxes d'alta gamma Lamborghini (2.600 vehicles comercialitzats). Per la seva part, els lliuraments dels turismes esportius Porsche van baixar un 3,9%, fins a les 77.600 unitats, mentre que els fabricants de camions MAN, Volkswagen Truck&Bus, Scania i Navistar van vendre un 4,1% menys, amb 81.100 unitats comercialitzades.

Venda de cotxes elèctrics

El grup Volkswagen va lliurar entre els mesos de gener i març 136.400 vehicles elèctrics, la qual cosa suposa una baixada del 3,3% respecte al primer trimestre de l'any passat, després que les vendes d'aquest tipus d'automòbils caiguessin un 24,3% a Europa, el seu principal mercat en aquest àmbit. A més, les vendes de turismes elèctrics van descendir un 16,2% als Estats Units, mentre que van incrementar un 91,2% a la Xina i un 40,6% a la resta del món.