El gegant tecnològic Apple ha perdut el primer lloc en la venda de telèfons mòbils en favor de la companyia sud-coreana Samsung durant el primer trimestre d'aquest any, segons un informe de la consultora International Data Corporation (IDC). La quota de mercat de la companyia de la poma és del 55,4 %, mentre els sud-coreans han assolit el 60,5 %, d'acord amb IDC.

Segons aquestes dades preliminars del Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker que recopila (IDC), les vendes mundials de telèfons intel·ligents va augmentar un 7,8 % interanual en aconseguir els 289,4 milions d'unitats en el primer trimestre de 2024. En aquell període la venda de dispositius mòbils d'Apple va descendir un 9,6 % i la de Samsung un 0,7 %, segons IDC.

Ambdues empreses mantenen una forta pugna pel lideratge en la venda de mòbils i fins al 2023 Apple solia ser la companyia preferida pels consumidors. Si bé la indústria no està completament fora de perill després de l'última crisi, ja que persisteixen desafiaments macroeconòmics a molts mercats, això marca el tercer trimestre consecutiu de creixement de les vendes, un fort indicador que la recuperació està en marxa.

"Com s'esperava, la recuperació dels telèfons intel·ligents continua avançant i l'optimisme del mercat creix lentament entre les principals marques", va dir Ryan Reith, vicepresident de grup de Worldwide Mobility and Consumer Device Trackers d'IDC. "Mentre Apple va aconseguir ocupar el primer lloc a finals de 2023, Samsung es va reafirmar amb èxit com a proveïdor líder de telèfons intel·ligents en el primer trimestre", assegura la consultora.

Si bé IDC espera que aquestes dues empreses mantinguin la seva posició en el segment alt del mercat, el ressorgiment de Huawei a la Xina, així com els notables guanys de Xiaomi, Transsion, OPPO/OnePlus i Viu probablement faran que ambdós fabricants d'equips busquin més àrees per expandir-se i diversificar-se.

Aquestes xifres mostren que "el mercat de telèfons intel·ligents està emergint de la turbulència dels últims dos anys, enfortit i canviat," va afirmar Nabila Popal, directora d'investigació de l'equip Worldwide Tracker d'IDC.