Renfe torna a operar la ruta que uneix Barcelona amb Sevilla en AVE, sense transbord. Un servei que estava suspès des de fa mes i mig, en concret, des del tràgic accident d'Adamuz el passat 18 de gener.

La companyia ferroviària ha comunicat a les seves xarxes socials que el servei ha quedat restablert i torna a operar en ambdós sentits després de la seva interrupció. "Des d'ahir, 9 de març, torna a estar operatiu el servei directe d'alta velocitat entre Barcelona i Sevilla", ha revelat Renfe en un missatge publicat a X (abans Twitter).

Renfe, no obstant, oferirà de moment un sol servei diari. Tot i que preveu recuperar aviat els horaris que tenia fa uns mesos. Aquest tren no efectua parada a Madrid, només a Saragossa, i dura una mica menys de 6 hores i mitja. Per la seva banda, la companyia encara té pendent restablir el servei que uneix Barcelona amb Granada.

Les connexions ferroviàries van tornant a poc a poc a la normalitat. El passat 17 de febrer, un mes després de l'accident, es va recuperar la circulació de trens d'alta velocitat entre Madrid i Andalusia després de les reparacions efectuades a les vies per l'accident a Adamuz. En concret, la ruta de Madrid a Sevilla i Còrdova; tanmateix, Adif continua treballant a contrarellotge per restablir l'AVE directe entre Màlaga i Madrid.

També des del 17 de febrer, Ouigo va tornar a operar la ruta de Barcelona a Sevilla, que havia inaugurat al desembre. La va suspendre a la fi de gener per l'accident i la va recuperar un mes després. El seu trajecte entre Barcelona i Sevilla tan sols realitza tres parades i permet als usuaris viatjar entre totes dues ciutats comprant un únic bitllet sense baixar-se del tren.

Ara, amb el restabliment de la connexió entre Barcelona i Sevilla per part de Renfe, els viatgers afegeixen un servei més i Catalunya torna a estar connectada amb Andalusia a les portes d'una de les èpoques de més trànsit al país, la Setmana Santa.