El debut de QEV Techonologies al mercat borsari Euronext Amsterdam s'ha saldat aquest dimarts amb un retrocés del 2% sobre el preu de sortida inicial de 10 euros. La cotització de la companyia que lidera el projecte D-Hub Nissan s'ha mantingut pràcticament estable durant tota la sessió borsària, segons la informació dels mercats, i ha acabat tancant a 9,8 euros.

QEV ha començat a cotitzar aquest dimarts a Euronext Amsterdam sota el símbol [QEV] amb una capitalització totalment diluïda (fully diluted) de 221 milions d'euros. El debut es produeix després de la fusió de QEV Technologies, una empresa de montmeló (Barcelona) especialitzada en vehicles elèctrics, i Spear Investments I, una companyia amb propòsit especial de compra (spac, per les seves sigles en anglès) promoguda per AZ Capital i STJ Advisors. Una vegada culminada l'operació de fusió, els accionistes històrics de QEV posseeixen el 80% de l'empresa resultant -del que el 14% pertany a l'equip gestor, entre ells el seu director Joan Orús-. Els altres dos accionistes de referència del grup són NAD (11%) i Power Electronics (9%).

L'operació ha permès obtenir 23,1 milions d'euros de capital per recolzar el pla de negoci de QEV Technologies a les antigues instal·lacions de Nissan a la Zona Franca de Barcelona, per al qual la companyia ha sol·licitat ajuts dels PERTE per al vehicle elèctric per un total de 100 milions d'euros.

Després de la sortida a borsa, Joan Orús ha explicat des d'Holanda que "l'obtenció de nou capital, la creació de QEV i estar cotitzant en una borsa com Euronext Amsterdam ens permetrà accelerar la implementació del nostre projecte elèctric, pioner i amb gran potencial, i molt necessari en el context de transició actual". La sortida a borsa "marca una nova fita al calendari de la nostra companyia i per a la reindustralización del país, que apostem per fer realitat en clau elèctrica. Aquesta operació demostra la confiança del mercat en el nostre model de negoci i en el projecte, obrirà la porta a nous inversors i permetrà escalar la nostra capacitat de producció per donar resposta a una creixent demanda de vehicles elèctrics", ha insistit Orús.

Mentre que, a Barcelona, el responsable de finances de QEV Tecnhologies, que lidera el hub de descarbonització instal·lat a les antigues instal·lacions de Nissan, Carles Soler, va assegurar que tenen sobre la taula en una fase "molt avançada" diversos projectes per fabricar vehicles per a tercers amb companyies dels Estats Units, Mèxic i la Xina (amb el grup Chery), així com estan en converses per col·laborar a partir de la primavera de 2024 amb altres firmes d'Israel i Itàlia. Soler ha assegurat que "el mercat i el moment són propicis per al model de negoci" que té previst desenvolupar el hub d'electromobilitat. Això dona a l'empresa "oportunitats de negoci per desenvolupar el model de negoci, crear ocupació i fer de tractor i efecte multiplicador" de l'economia. QEV Technologies té previst quadruplicar els seus ingressos aquest exercici, fins als 60 milions d'euros, i la contractació d'exempleats de Nissan.

Carlos Soler ha participat en el debat L'electromobilitat com a generador d'ocupació i noves oportunitats, a la Barcelona New Economy Week (BNEW), que es fa aquesta setmana al DFactory Barcelona, ​​del Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB). A la sessió, Carlos Soler director del Hub Tech Factories, ha compartit taula amb el director de l'operador immulogístic Goodman, Ignacio García Cuenca; el president executiu de RocaJunyent, Joan Roca, i el ceo de Silence, Carlos Sotelo, i el delegat especial de l'Estat al CZFB, Pere Navarro.