La firma de fragàncies i cosmètica Puig va guanyar 275 milions d'euros en el primer semestre de 2025, un 78,8% més que en el mateix període de 2024, gràcies "al creixement de les vendes a totes les regions" i al "bon comportament del segment de les fragàncies", que van aportar el 73% de la facturació semestral, ha destacat el president i conseller delegat del grup, Marc Puig, en un comunicat remès aquest dimarts a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

En concret, les vendes netes van créixer en el semestre un 5,9% fins a arribar als 2.299 milions, encara que es van veure impactades per l'evolució dels tipus de canvi, que va tenir un impacte negatiu de l'1,7%, principalment per la debilitat del dòlar dels EUA, ha certificat la companyia. La companyia ha destacat que el creixement dels ingressos nets s'emmarca en la trajectòria d'anys anteriors, encara que "a un ritme més moderat, en línia amb les tendències del sector global de la bellesa".

Amb aquest escenari, Puig manté les seves perspectives per a l'exercici 2025, amb "un objectiu de creixement de les vendes del 6% al 8% i d'expansió contínua del marge ebitda ajustat".

La multinacional, que ha divulgat aquest dimarts els seus resultats financers complets fins al juny, després que el juliol passat ho fes de forma parcial, ha detallat que el resultat operatiu es va elevar fins als 332,3 milions, un 6,2% més, i el marge brut d'explotació es va situar en 1.742 milions, un 5,8% més.

L'ebitda ajustat va assolir els 445 milions, la qual cosa va suposar un augment del 8,6%. La companyia ha precisat que l'ebitda ajustat exclou els costos de reestructuració, els costos de sortida de borsa i els costos de transacció relacionats amb combinacions de negocis i altres transaccions corporatives. També exclou els guanys i pèrdues derivades de la venda de negocis o immobles i altres partides no operatives. El marge d'ebitda ajustat va millorar en aproximadament 50 punts bàsics, fins a assolir el 19,4%, "impulsat pel creixement de les vendes i la gestió de costos", assenyala el comunicat.

Puig defensa que "continua mantenint un balanç sòlid, amb prou flexibilitat per continuar invertint en el desenvolupament de les seves marques i en la seva capacitat operativa." En aquest sentit, la companyia ha concretat que el deute net es va situar en 1.426 milions d'euros al tancament del primer semestre de 2025. Aquesta xifra reflecteix "el pagament de dividends declarat respecte a l'exercici 2024, així com l'estacionalitat del flux de caixa". A més, Puig va incrementar la seva participació en Kama Ayurveda en un 12,5% addicional l'abril de 2025, per un import de 13,5 milions, elevant la seva participació a 97,5%. "La ràtio deute neta/ebitda ajustat ha estat d'1,4x i es va mantenir confortablement per sota de 2.0 x, en línia amb el llindar d'palanquejament a mitjà termini de Puig", afegeix.

Repartiment del negoci

Per segments de negoci, les vendes de fragàncies i moda van ingressar 1.685 milions d'euros, un 6,5% superiors al primer semestre de 2024. La línia de productes de maquillatge "va recuperar el creixement", amb vendes netes de 339 milions d'euros, el que va representar un augment de l'1,4%. Per la seva part, els productes destinats a cura de la pell van generar unes vendes de 276 milions d'euros, un 8,1% superiors al període gener-juliol de 2024.

Respecte a la seva presència internacional, la seva principal àrea d'actuació se centra en Europa, el Pròxim Orient i l'Àfrica (EMEA) que aporta el 52% del total de les vendes. Entre gener i juliol de 2025, aquesta regió va créixer gairebé un 4% (3,9%) amb uns ingressos reportats de 1.199 milions d'euros.

La regió que inclou els Estats Units "va continuar obtenint resultats sòlids, amb unes vendes netes que van assolir els 867 milions (un 6,5% més), és a dir, el 38% de les vendes totals." Aquesta regió s'ha beneficiat d'"una forta demanda a Amèrica del Nord i a Amèrica Llatina, donat suport per la contínua fortalesa de les marques."

En Àsia-Pacífic, les vendes van ascendir a 234 milions en el primer semestre, amb un creixement del 14,7% en termes reportats, i van representar el 10% de les vendes de Puig. La regió es va veure impulsada pel sòlid acompliment a Corea del Sud i el Japó, així com per l'increment de les activacions locals de Charlotte Tilbury.