La família Puig no s’ha pogut consolar de les patacades de la borsa, on el seu grup de perfumeria ha perdut des de principi d'any un 25% –aquest dijous s'ha desplomat un 6,7%, liderant les pèrdues de l’Ibex-35–, amb els resultats de Flamasats: aquí apleguen altres negocis, al marge de la borsa, que van des dels encenedors Clipper a material escolar com els llapis de colors Alpino o les ceres per dibuixar Dacs i Manley. Aquests negocis van caure l’any passat més d’un 15% tant en vendes com en beneficis.

Segons els comptes consolidats de Flamasats de 2024, propietat de la família Puig, les vendes van caure fins als 123 milions d’euros, un 15% menys que en l’exercici anterior; mentre que el resultat d’explotació es va situar en 19,10 milions, un 36% menys; i els beneficis, en 17,37 milions, un 16% menys.

En l’informe de gestió que acompanya els comptes s’indica que s’ha produït un “ajustament en les vendes” per la regularització dels “alts nivells” d’estocs. No s’apunten més motius, si bé l’empresa no mostra cap preocupació per aquests retrocessos: subratlla que el percentatge d’Ebitda sobre vendes el 2024 es va situar en el 22,6%, fet que demostra la “bona rendibilitat” d’aquests negocis.

També recorda que Flamasats no té deutes i disposa de tresoreria neta “suficient” per portar a terme més compres d’empreses. Afegeixen que les activitats futures se centraran en l'expansió internacional i en la diversificació. Flamasats ha elaborat un Pla estratègic 2025-2027, amb el qual preveuen créixer un 64% en vendes al final d’aquest trienni respecte als resultats de 2024.

La família Puig es proposa continuar comprant empreses. Aquest 2025 han adquirit Distribuidora Universal (Dunsa), una empresa de la Garriga (Vallès Oriental) amb 30 anys d’història coneguda per les coles i barres adhesives de la marca Instant i pels retoladors Playcolor que distribueixen en més de 40 països. No obstant això, la seva activitat principal és la comercialització a l’engròs d’articles de papereria. Factura 5 milions d’euros anuals. Anteriorment, també van comprar Additio Ediciones, de Girona, especialitzada en quaderns, agendes i blocs de música, amb productes molt enfocats als professors.

Flamasats va reorganitzar l’any passat la seva cúpula. Xavier Puig Alsina va cedir les funcions executives al seu germà Pere Puig Alsina si bé s’ha mantingut com a president del consell d’administració. Són cosins de Marc Puig Guasch, el president del grup de perfumeria i cosmètica Puig. A sobre, es va nomenar director general a Jorge Muñoz, que ja acumula una trajectòria de 19 anys en aquesta companyia.

El grup Flamasats aplega més de vint empreses. La primera àrea de negoci són els encenedors, amb Clipper com a producte estrella, i la segona, però a molta distància, els materials de papereria, tant per a escoles com per a oficines.

En la memòria no financera, el president executiu, Pere Puig Alsina, indica que ja han “definit” que els seus principals centres de producció en el futur seran les actuals fàbriques de Llinars del Vallès i Ganzhou (Xina).

Per la seva bada, Xavier Puig Alsina, president del consell d’administració, recorda que l’any passat va morir el seu pare, Josep Maria Puig Planas, amb 93 anys, que va participar en la fundació de Flamasats (originalment, Flamagas) a finals de la dècada dels noranta. Primer van treure els encenedors Flaminaire i, en la dècada dels setanta, els populars encenedors de plàstic de colors amb la marca Clipper.

Pel que fa al grup de perfumeria i cosmètica Puig, el 9 de setembre passat va presentar els resultats del primer semestre de 2025, durant el qual ha guanyat 275 milions d’euros, un 78,8% més que en el mateix període de l’any passat. Tanmateix, aquests resultats no s’ha reflectit a la borsa, que ha evolucionat en sentit contrari. A sobre, els resultats de Flamasats, l'altra pota dels negocis dels Puig, han estat inferiors als de l’exercici anterior.