La família Puig, principal accionista del grup de perfumeria Puig, ha comprat un distribuïdor de material escolar i d’oficina que també fabrica coles adhesives i retoladors.
Aquesta operació no s’ha fet a través de la cotitzada Puig sinó de Masats Coloring, filial de Flamasats, on la família Puig aplega altres negocis com els encenedors Clipper, els llapis de colors Alpino o les ceres per dibuixar Dacs i Manley.
Han comprat Distribuidora Universal (Dunsa), una empresa de la Garriga (Vallès Oriental) amb 30 anys d’història coneguda per les coles i barres adhesives de la marca Instant i pels retoladors Playcolor que distribueixen en més de 40 països. No obstant això, la seva activitat principal és la comercialització a l’engròs d’articles de papereria, segons consta en les memòries de l'empresa. A l’exercici de 2023, l’últim del qual se’n pot consultar els comptes, va facturar 5 milions d’euros, amb uns beneficis de 192.000 euros.
Arran d’aquesta operació, el director general de Flamasats, Pere Puig Alsina –cosí de Marc Puig Guasch, president de Puig– s’ha convertit en l’administrador únic i Masats Coloring, en la propietària al 100% de Dunsa. Fins ara, aquesta última empresa estava controlada pels germans Gil Brugalla, segons consta en el butlletí del Registre Mercantil.
És la segona empresa del sector que compren aquest any. Recentment també van adquirir Additio Ediciones, de Girona, especialitzada en quaderns, agendes i blocs de música, amb productes molt enfocats als professors. Pere Puig també n’és l’administrador únic des del maig passat.
En les memòries de Flamasats dels últims anys ja s’apuntava que calia “ser més actius en la recerca d’oportunitats inorgàniques”, o sigui, en la compra d’empreses per fer créixer aquesta branca de negoci. En l’exercici de 2023, l’últim amb comptes consultables, Flamasats va facturar 144,2 milions d’euros, lluny dels 165,82 milions del 2022 però això és per la venda de la comercialitzadora de petits aparells electrònics. Els beneficis consolidats del 2023 van ser de 20,47 milions d’euros, quan un any abans van arribar als 24,64 milions.
Flamasats aplega 22 empreses. La primera àrea de negoci són els encenedors, amb Clipper com a producte estrella, i la segona, però a molta distància, són els materals de papereria, tant per a escoles com per a oficines. Disposen de plantes de producció a Llinars (Vallès Oriental), Xina i dues a l’Índia.
La família Puig és coneguda per una llarga llista de marques de perfumeria, cosmètica, moda i complements, però no tant pels encenedors Clipper, els llapis Alpino i o les ceres de dibuix Dacs tot i que existeixen des de fa moltes dècades. Precisament, van entrar en el negoci dels encenedors el 1959 amb la marca Flaminaire, però el gran salt el van donar el 1971 amb el llançament de Clipper. ON ECONOMIA es va dirigir al grup Puig però no van facilitar informació sobre l'operació de Dunsa.