La multinacional catalana Puig ha celebrat aquest dimecres la seva primera Junta General d'Accionistes des de la seva sortida a borsa i en la qual ha aprovat un Pla d'Incentius a Llarg Termini 2025-2029 de 167 milions d'euros. Aquest pla d'incentius consisteix en l'entrega d'accions de classe B de Puig, que tindran una duració total de cinc anys i es dividirà en tres cicles solapats, però independents entre si, de tres anys de transcurs cada un d'ells i el total s'ha fixat en 167 milions d'euros.

A més, la Junta General ha donat llum verda a la distribució d'un dividend de 0,377 euros per acció, que l'empresa farà efectiu a partir del 12 de juny i el que suposa el 40% del benefici net reportat el 2024. Més enllà del dividend i el Pla d'Incentius, els accionistes també han aprovat els comptes anuals i l'informe de gestió corresponent a l'exercici 2024.

Junta accionistes Puig / Foto: Carlos Baglietto
Junta General Accionistes Puig / Foto: Carlos Baglietto

"Ser el propietari de les marques ens dona un avantatge competitiu"

El president executiu de Puig, Marc Puig, ha destacat en el seu discurs durant la Junta General la posició de la companyia com "una de les principals" en el segment de bellesa prèmium en l'àmbit global. "Considerem que ser el propietari de les nostres marques ens proporciona un avantatge competitiu i és una de les claus dels èxits de Puig", ha indicat, per agregar que "el nostre objectiu és construir una empresa capaç d'afrontar els anys venidors i deixar un llegat durador".

El 2024, la multinacional va registrar unes vendes de 4.790 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment de l'11% davant l'exercici anterior. Davant d'aquestes xifres, Puig ha celebrat que "hem crescut per sobre de la indústria de la bellesa prèmium el 2024, una cosa que hem aconseguit als últims quatre exercicis".

Així mateix, ha tret pit que, a l'últim exercici, tres de les marques de Puig es van posicionar entre les 10 primeres marques de fragàncies en l'àmbit mundial: Good Girl de Carolina Herrera; Le Male de Jean-Paul Gaultier i One Million de Rabanne. També el 2024, Puig va reforçar la seva cartera d'aliances amb la incorporació de Dr. Barbara Sturm i l'ampliació de l'acord amb Charlotte Tilbury MBE. "La propietat de les nostres marques ens permet un control total sobre el procés creatiu, així com invertir en les nostres marques de forma adequada, pensant en l'èxit d'aquestes a llarg termini i eliminant el risc de renovació de llicències." De fet, durant els últims 14 anys Puig ha incorporat 11 noves marques a la seva cartera.

Previsions per a l'exercici

Les vendes netes de Puig en el primer trimestre van assolir els 1.206 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 7,5% a perímetre i tipus de canvi constants (LFL) i del 7,8% en termes reportats. En els tres primers mesos de l'any, la companyia va registrar un creixement en tots els segments geogràfics, destacant els resultats d'Amèriques i Àsia-Pacífic (+11,5% i +14,5% de creixement reportat, respectivament).

En el seu discurs, Marc Puig ha reiterat les perspectives per a 2025, en el que s'espera aconseguir un creixement d'ingressos nets d'entre el 6% i el 8%, així com mantenir el ritme de creixement per sobre del mercat de bellesa. "Durant les dues últimes dècades, Puig ha demostrat una alta capacitat de generació de valor i ho ha fet de forma consistent a través de diversos cicles econòmics", ha apuntat, per agregar que, en el marc d'un panorama macroeconòmic complex, la firma catalana segueix "atent i adaptable per continuar complint els seus compromisos".