UMAI Group apuja l'aposta territorial. El grup de restauració japonesa, integrat pels restaurants Monster Sushi i Robata, ha obert recentment dos nous restaurants, un a Barcelona de 500 metres quadrats de superfície i que també compta amb les oficines corporatives del negoci i un altre a Sant Just Desvern, que és el primer de la companyia situat a l'àrea metropolitana. Ara, el negoci busca continuar creixent amb més ubicacions. "Estem analitzant noves ciutats on puguem ser referència pel que fa a qualitat, disseny i èxit", confessa Marc Conte, CEO d'Umai.

Així, Conte explica que és un projecte que "busca accelerar" i que l'objectiu és dur a terme entre 2 i 3 obertures anuals. "Prioritzem donar-nos a conèixer amb un model únic, combinant tiquet mitjà, experiència i bon producte que actualment creiem que no existeix", argumenta. De fet, Monster Sushi obrirà també d'aquí a poc temps a Madrid i a finals d'any apujaran la persiana d'un nou establiment en una nova capital de província d'Espanya. "No és ni a Catalunya ni a Madrid, sinó que ja comencem a obrir-nos a nous mercats", afirma.

Rumb als 20 milions de facturació

A mitjà termini, Conte visualitza la companyia triplicant el volum actual i sumar més de 30 restaurants repartits per tot el territori nacional, encara que tampoc no rebutgen la idea de fer el salt internacional. Aquest any el grup tancarà amb una facturació de 20 milions d'euros i, amb la mirada posada en les noves obertures, des d'UMAI confien a triplicar la xifra en un període de 4 o 5 anys.

L'any 2024, el negoci va facturar 15 milions i UMAI Group aposta ara per "créixer de manera sòlida", amb fons propis majoritàriament i la reinversió de beneficis al projecte. "Això ens permet dur a terme les 2 o 3 obertures anuals que tenim pensat fer i controlar bé l'endeutament", assegura. A més, Conte afegeix que no busquen franquiciar cap línia de negoci, sinó créixer gradualment i de forma controlada.

L'empresari, que reconeix que l'obertura del Baix Llobregat és "la primera de moltes", agrega que l'objectiu a curt termini també és diversificar i apostar pel delivery a tota la comarca. "A l'agost aspirem a ampliar el radi de vendes i incloure tota la zona a través del repartiment a domicili perquè, després de l'obertura del local, hem observat un increment de la demanda".

Aposta pel menjar japonès

Pel que fa al tipus de restauració, Conte afirma que el focus de la companyia està posat en el menjar japonès i descarten noves ofertes gastronòmiques. "Tenim una premissa que és ser el referent de la cuina japonesa, oferint ingredients de qualitat i afegint tocs atrevits i originals. Respectem la tècnica japonesa, però també apostem per la creativitat", declara l'empresari. De fet, els restaurants ofereixen una "experiència sensorial completa" de la cultura japonesa amb una carta on s'inclou tota varietat de sushis, tatakis de tonyina o sandvitx de filet, a més de cerveses japoneses i cocteleria, entre altres.

El grup suma uns 250 empleats i, de mitjana, cada restaurant té uns 30 treballadors. Amb els plans de creixement del negoci, Conte confirma que la plantilla també incrementarà alhora que els establiments.

The UMAI Group va néixer a finals de 2020 de la mà de Carpathia Investments i WorkerbeeCapital per a l'entrada en el capital del grup de restauració japonesa integrat pels restaurants Monster Sushi, Monster Sushi Delivery i Robata. La primera a debutar va ser Montser Sushi, amb un primer local l'any 2010 a Barcelona amb els empresaris Fabiola Lairet i Ricardo Figuera. Després d'aquesta obertura van anar apujant la persiana a nous establiments fins a assolir els 7 a la capital catalana i els 2 a Madrid, incloent-hi el local de delivery de Barcelona.