"Els nostres resultats del primer trimestre de 2023 són els millors tres primers mesos d'AMC des de fa quatre anys". Aquesta ha estat la sentència d'Adam Aron, president i conseller delegat del grup AMC Entertainment Holdings, propietari de Cinesa, en fer balanç del primer trimestre d'aquest any. La companyia cotitzada ha saldat el primer trimestre amb unes pèrdues netes atribuïdes de 235,5 milions de dòlars (213,7 milions d'euros), la qual cosa suposa una reducció del 30,2% del resultat negatiu de 337,4 milions de dòlars (306,1 milions d'euros) comptabilitzat en el mateix període de l'exercici anterior. Traduït al mercat borsari, els resultats han permès a AMC reduir les pèrdues per acció des dels 0,33 dòlars (0,30 euros) fins als 0,17 dòlars (0,15 euros).
La millora va ser causada per la recuperació del negoci a totes les sales d'exposició que controla la multinacional al món. En total, més de 47,6 milions de persones van passar per les sales d'AMC durant el trimestre, la qual cosa representa un increment del 21,9%. Així, els ingressos de la multinacional entre gener i març passat van registrar una pujada del 21,5% respecte del mateix període de 2022, fins als 954,4 milions de dòlars (866 milions d'euros). La companyia va informar que el 73,8% de les vendes van provenir del mercat nord-americà, mentre que el 26,2% es va generar en la resta dels països del món.
La venda d'entrades per als passis cinematogràfics en representa més de la meitat del negoci. Fins al març, aquest any s'ha ingressat per taquilles 534,1 milions de dòlars (484,6 milions d'euros), un 20,3% més. A més, la facturació per la venda de menjar i beguda també va avançar un 30,3%, fins als 328,7 milions de dòlars (298,2 milions d'euros). A aquesta quantitat, cal afegir els 91,6 milions de dòlars (83,1 milions d'euros) que es va anotar per altres conceptes, que van romandre pràcticament invariables des de l'any anterior.
Quant a les despeses, AMC va desemborsar 246,2 milions de dòlars (223,4 milions d'euros) per exhibir les pel·lícules, un 29,7% més, mentre que va abonar fins a 61,4 milions de dòlars (55,7 milions d'euros) pels aliments i begudes, un 44,1% més. Els lloguers van caure un 7,8% fins als 205,7 milions de dòlars (186,6 milions d'euros), mentre altres despeses operatives, per depreciació i amortització van ascendir a 549,3 milions de dòlars (498,4 milions d'euros). En resum, les despeses durant entre gener i març van sumar 1.062,6 milions de dòlars (964,1 milions d'euros), un 11,5% més.
Cinesa és l'empresa líder en exhibició cinematogràfica a Espanya, gràcies als 11 milions d'espectadors que cada any visiten una de les gairebé 450 sales, repartides en els 37 cinemes que té en les millors localitzacions de les principals ciutats espanyoles. Destaquen els 14 cinemes de Madrid i 7 a Barcelona. Cinesa forma part d'ODEON Cinemes Group, l'exhibidor més gran d'Europa, que té amb presència a 9 països a través de més de 290 cinemes, 2.500 pantalles i més de 9.000 empleats, i que, des de 2016, forma parteix AMC Entertainment Holdings, la companyia d'exhibició cinematogràfica més gran del món.
A Espanya, la companyia també està prenent mesures per recuperar el nombre d'espectadors, l'augment de les subscripcions a plataformes de streaming. Entre les campanyes més recents: un programa de subscripció amb una tarifa plana per veure totes les pel·lícules que es desitgi en pantalla gran per 15,90 euros al mes.