Popeyes, propietat de Restaurant Brands Iberia i que acaba de superar els 100 restaurants a Espanya, preveu tancar el 2023 amb una facturació de 100 milions d'euros i superar els 400 establiments en quatre anys. El director general de Popeyes a Espanya, Ignacio Sedano, s'ha congratulat d'haver superat el centenar de locals al mercat nacional.

"En menys de quatre anys hem superat els 100 restaurants. El nostre objectiu més immediat és arribar als 200 restaurants en any i mig, i superar els 400 en quatre anys", ha avançat en declaracions a Europa Press. Així, en el 'full de ruta' de la cadena de restauració a Espanya preveu assolir els 120 restaurants abans que acabi aquest exercici. "Això ens portarà gairebé amb tota seguretat a assolir un volum de facturació de 100 milions d'euros el 2023", ha avançat.

L'ensenya, que segueix amb el seu procés d'expansió a Espanya, confia a mantenir el seu "bon ritme" d'obertures amb una mitjana de 50 a l'any. "Actualment, som presents en 15 comunitats autònomes i el nostre objectiu és poder portar els nostres restaurants a totes les regions d'Espanya per continuar generant un impacte local positiu", ha recalcat Sedano.

Superar els 5.000 fets servir en plantilla

Un ritme d'obertures que ha fet a la companyia invertir al voltant de 150 milions d'euros en els més de 100 restaurants. "Esperem assolir els 200 locals en any i mig, el que suposaria invertir el doble en l'economia d'Espanya", ha avançat Sedano a Europa Press. Quant a ocupació, des de la seva arribada al mercat nacional ja compta amb una plantilla de 3.000 empleats.

"La nostra estratègia d'expansió és un projecte que ens apassiona, ja que amb l'obertura de restaurants contribuïm a l'economia local, generant ocupació i col·laborant amb proveïdors locals. Amb les obertures que tenim previstes per a l'any que ve superaríem els 5.000 llocs de treball creats", ha indicat.

D'altra banda, el director general ha reconegut que la "bona acollida" que ha tingut l'ensenya dedicada al pollastre a Espanya, els permet pensar a emprendre l'expansió de la marca a altres països d'Europa com Itàlia i Portugal. Des de la seva arribada a Espanya el 2019, Popeyes aposta per proveïdors nacionals, així el pollastre, l'ingredient estrella de la marca, prové directament de granges nacionals ubicades majoritàriament a Castella i Lleó, mentre que altres productes com vegetals, farina o oli procedeixen de Múrcia, Osca o Jaén.

"Des que arribem a Espanya el 2019 vam tenir clar que podíem portar la marca a un altre nivell, respectant la recepta tradicional de Louisiana, però utilitzant productes frescos i 100% d'origen local," ha assegurat Sedano. Però no només el seu compromís amb el producte nacional està a la matèria primera que utilitzen per a les seves elaboracions, ja que el mobiliari i els envasos dels més dels seus 100 restaurants és 100% reciclat, i prové de companyies espanyoles ubicades a València i Cantàbria.