La inauguració aquest dilluns de la reforma de la seu corporativa de Pimec, coincidint amb el Dia Europeu de les Pimes, també ha estat una crida contra l’opa del BBVA al Banc Sabadell. Tot i que el president de la Generalitat, Salvador Illa, no s’hi ha referit, si bé hi està en contra, ha sigut l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, qui s’ha “adherit” al moviment de les organitzacions empresarials catalanes.
Sobre l’opa, Collboni ha subratllat que “ens adherim a la crida de les organitzacions empresarials catalanes per posar de relleu tres punts: garantir la competència, els llocs de treball i l’arrelament al territori”. L’alcalde ha recordat que els processos de fusió bancaria “impacten” en l’economia i, en aquest sentit, ha “celebrat” la consulta que ha endegat el govern de Pedro Sánchez i les iniciatives que estan portant a terme les organitzacions empresarials catalanes.
En la seva intervenció, Salvador Illa no ha fet cap esment a l’opa. El president de la Generalitat ha subratllat el “sentit institucional” de Pimec en un món com l’actual en el qual “certs moviments polítics no ajuden a posar en valor les institucions”. Ha lloat “l’actitud constructiva” d’aquesta patronal i la “consciència de saber quin és el seu paper: la defensa dels interessos de les pimes. Quan es barregen papers, malament”.
Illa ha recordat les eleccions catalanes de fa un any, tot i que només porta de president nou mesos, en els quals un dels seus objectius és que “l’economia funcioni” i que “aquesta prosperitat sigui compartida”, una posició que defensa “no només per criteris ideològics sinó també econòmics”.
Sobre la inauguració de la reforma de la seu de Pimec, el seu president, Antoni Cañete, ha recordat que l’edifici és propietat dels socis, ja sense hipoteques bancàries, i que mai han exercit el dret al patrimoni sindical “com altres organitzacions”. Les obres es va iniciar fa quatre anys i han servit per posar-se al dia tecnològicament. La sala d’actes també és un plató de televisió amb cinc càmeres automatitzades. Amb motiu de la reforma i del seu 50è aniversari, Pimec ha aprofitat per canviar el logotip.
Aquest acte d’inauguració de la reforma s’ha fet després que, divendres passat, les principals patronals i associacions econòmiques catalanes enviessin una carta conjunta al president del govern espanyol, Pedro Sánchez, en la qual li demanen que aturi l’opa al Sabadell. Les entitats preparen també una campanya publicitària. La petició es va produir poc després que Sánchez anunciés un procés de consulta pública sobre l’opa abans de decidir si hi entra a posar condicions. La iniciativa va sorgir de la Cambra de Comerç de Barcelona, que presideix Josep Santacreu, i s'hi han sumat totes les cambres de comerç catalanes, Pimec, Foment del Treball, Cecot, Fira de Barcelona, Col·legi d'Economistes de Catalunya, Femcat, RACC i Barcelona Global.