Ouigo inaugura aquest diumenge, 14 de desembre, el seu nou trajecte entre Barcelona i Sevilla que tan sols realitza tres parades i permet als usuaris viatjar entre ambdues ciutats comprant un únic bitllet sense baixar-se del tren. Aquesta nova circulació serà diària i permetrà connectar la capital catalana amb la hispalenca en sis hores, realitzant parades a Saragossa, Madrid i Còrdova.

El primer tren, que sortirà de Barcelona a les 07:35 hores d'aquest diumenge, ha tingut una gran acollida entre els viatgers, assegura Ouigo, que ja preveu transportar més de 6.000 persones només durant la primera setmana de servei, basant-se en les vendes que ja ha realitzat. La companyia recorda que els bitllets per realitzar aquest trajecte estan a la venda per a viatges fins al 31 de maig.

Així mateix, Ouigo posa en valor que des de la seva arribada a Espanya el 2021, la companyia ha invertit més de 700 milions d'euros en expandir-se i obrir noves rutes. El que li ha permès generar 460 empleats fixos i comptar amb 16 trens que operen entre 15 destinacions. Tot això amb un objectiu fonamental "democratitzar l'accés a l'alta velocitat", que fins al 2020 estava monopolitzat per Renfe.

En aquest sentit, l'operadora fa al·lusió a l'informe de la consultora Afi, que assegura que s'ha reduït en un 40% el preu mitjà dels bitllets de tren des de l'arribada de Ouigo a Espanya. Cosa que ha facilitat l'accés a l'alta velocitat a perfils que abans de la liberalització no s'ho podien permetre. Un de cada quatre viatgers de Ouigo, de fet, no havia viatjat en alta velocitat abans de l'arribada de la companyia, i el 85% dels passatgers afirma viatjar més des de l'obertura de l'alta velocitat a la competència.

Amb aquesta nova connexió sense transbordament entre Barcelona i Sevilla, Ouigo suma ja sis freqüències diàries entre Barcelona i Madrid i cinc entre Sevilla i Madrid. D'aquesta manera, l'operadora francesa amplia la seva oferta entre la capital hispalenca i Madrid en dues freqüències diàries respecte al gener de 2025, quan la companyia va començar a operar a la ruta amb tres serveis d'anada i tornada, i reafirma el seu compromís amb la connectivitat del nord-est, centre i sud del país.

Des d'aquest diumenge, Ouigo oferirà una circulació d'anada i tornada diària entre Barcelona i Sevilla, amb parades a Saragossa; Madrid, i Còrdova. Els trens des de Barcelona-Sants tindran sortida a les 07:35 hores, mentre que, en sentit contrari, els trens sortiran de Sevilla-Santa Justa a les 17:02 hores.

Compensació a partir de 30 minuts de retard

D'altra banda, Ouigo destaca que són l'única operadora d'Alta Velocitat a Espanya que compensa els usuaris per retards a partir dels 30 minuts. Amb això volen demostrar que el seu compromís amb els viatgers va més enllà dels requisits legals, que estableixen compensacions obligatòries a partir dels 60 o 90 minuts de retard.

En cas que hi hagi retards en l'arribada del tren a l'estació final, o a estacions intermèdies, la companyia notifica als usuaris de manera proactiva i en el mateix dia, mitjançant un correu electrònic, dóna dret a compensacions, proporcionant instruccions clares i detallades per gestionar-les de manera efectiva.