L'operadora de telecomunicacions Vera segueix amb el seu creixement inorgànic per agafar múscul a tot Catalunya. Aquest dimecres, ha anunciat l'adquisició de Megatel, la teleco que opera a la demarcació de Girona amb la marca comercial Wifiboo. D'aquesta manera, Vera supera els 30.000 clients a les terres de Girona, xifra que representa pràcticament la meitat dels més de 62.000 usuaris de Vera a Catalunya. "És una operació que ens reforça en el compromís de continuar oferint un servei de qualitat, honest i proper, sempre al costat de les persones i del territori", ha destacat Jordi Compte, director general de Vera. Ara fa un any, va comprar el negoci de telecomunicacions de Vilardebò Social Telecom, per créixer la zona del Vallès Oriental.

Amb cobertura a tot Catalunya mitjançant la seva xarxa i xarxa de tercers, Vera ofereix serveis d’Internet per fibra òptica i radioenllaç, telefonia mòbil i fixa, energia 100% verda per comercialitzadora i autoconsum, i serveis per a empreses. De fet, 4.500 clients són empreses repartides per Catalunya. Nascuda el febrer del 2023, fruit de la fusió de les operadores locals Goufone, Iguana i Soomfibra, Vera combina l’expansió de la seva xarxa pròpia amb acords estratègics com el segellat amb Bluevía (grup Telefónica).

Amb la integració de Megatel, Vera preveu assolir els 40 milions d’euros de facturació aquest 2025, la qual cosa representa un creixement superior al 20% des de la seva fundació. L'operadora destaca la seva "aposta clara per la vinculació amb el territori i el desenvolupament local". Megatel, amb seu a Palol de Revardit (Girona), va sorgir a la comarca del Pla de l'Estany l'abril de 2017, per comercialitzar Wifiboo, un operador de telefonia i d'internet. El seu administrador únic és Josep Maria Jou Buch.

La companyia compta ara com ara amb 6.193 km de xarxa de fibra òptica pròpia -velocitat de fins a 10.000 Mb- desplegada a 259 municipis, un equip de 160 treballadors i punts de venda i atenció a Vic, Igualada, Berga, Girona, Mataró i Manresa. Per a la inversió en infraestructura, Vera va obtenir l'any passat un préstec de dos milions d'euros de l'Institut Català de Finances (ICF), per ampliar la infraestructura de fibra òptica i convertir-la en la primera a Catalunya a oferir tecnologia 10G. 

Enguany, per atraure clients, Vera ha llançat la campanya A Vera t’escoltem de veritat, un missatge clar i directe que reflecteix "el compromís amb una atenció al client personalitzada, pròxima i eficient, amb un servei que respon a les necessitats reals de les persones, i amb una vinculació al territori fortament arrelada". Per a la promoció, l'operadora s'ha recolzat en els seus "ambaixadors, que comparteixen els nostres valors": en Peyu, la Pilarín Bayés, la Laia Sanz i la Cèlia Espanya. La campanya vol reflectir, segons la mateixa companyia, el seu objectiu:  el servei al client, sense trucs, sense lletra petita i amb un equip de persones amb noms i cognoms que t’escoltarà i ajudarà per tot allò que necessitis.