El tot camí Omoda 5, que s'espera que el grup Chery comenci a acoblar a Barcelona, ha venut més de 200 unitats el mes de març a Espanya, el primer mercat europeu en el qual va debutar, el 22 de febrer. La marca anticipa que a l'abril haurà col·locat prop de 500 unitats. Per comparació, el cotxe més venut a Espanya al març va ser el Nissan Qashqai, amb 2.775 matriculacions, seguit del Dacia Sandero, amb 2.564.

Al mercat global, l'Omoda 5 s'ha convertit en un "supervendes", amb gairebé 200.000 vehicles matriculats des del tercer trimestre de 2023, segons ha indicat la marca en un comunicat que recull EFE.

Aquest dimarts, Chery i l'empresa Ebro-EV Motors han tancat l'acord perquè el gegant asiàtic recuperi les antigues instal·lacions de la japonesa Nissan a la Zona Franca de Barcelona.

S'espera que l'Omoda 5 sigui el vehicle que es comenci a acoblar en la primera instal·lació del fabricant xinès a Europa, que comptarà amb un espai de 300.000 metres quadrats, segons fonts coneixedores de l'operació.

Les peces del vehicle viatjarien des de la Xina a Barcelona desmuntades en origen, on s'acabarien d'acoblar. L'acord per al desembarcament a Espanya també anticipa que més endavant es dugui a terme tot el procés de fabricació dels models de Chery a la planta catalana, la qual cosa requerirà treballar amb proveïdors locals, segons aquestes fonts.

En les negociacions hi han jugat a més un paper rellevant el Ministeri d'Indústria i la Generalitat, que formaven part de la taula de reindustrialització de Nissan juntament amb la direcció de la companyia nipona i els representants dels extreballadors.