OHLA, a través de la seva filial SATO (Societat Anònima Treballs i Obres), ha estat adjudicatària de dos nous projectes als ports de Barcelona i Port del Rosari (Fuerteventura) per un valor conjunt superior als 95 milions d'euros, segons ha informat la firma en un comunicat.

Al Port de Barcelona, el contracte ha estat adjudicat per l'Autoritat Portuària a la unió temporal d'empreses (UTE) formada per SATO i Rubau, i contempla la construcció de tres nous molls per a la futura terminal de ferris al moll Adosado. Amb un pressupost de 54,6 milions d'euros i un termini d'execució de 51 mesos, la intervenció inclou l'ampliació de la infraestructura existent mitjançant l'execució de noves atracades amb diferents calats i longituds.

D'acord amb OHLA, la solució constructiva elegida es basa en la utilització de calaixos de formigó armat, els quals descansaran sobre una base d'escullera i banquet, generant una plataforma "estable" i "duradora" per a l'operativa portuària.

L'actuació contempla així mateix l'execució de farcits i la formació d'una nova esplanada, juntament amb la instal·lació d'equipaments portuaris i xarxes de servei. Com a part dels treballs previs, està inclosa la retirada de les restes de les restes 'Oberón', enfonsades a la zona on s'ubicarà un dels molls.

"Aquest conjunt d'infraestructures permetrà la posada en marxa d'una nova terminal 'ro-pax' de caràcter permanent, amb quatre punts d'atracada i una configuració optimitzada per al tràfic de passatgers i vehicles, el que dotarà al port de més versatilitat operativa", ha detallat la companyia.

Inversió de més de 40 milions a Fuerteventura

Per la seva part, en Port del Rosari (Fuerteventura), l'UTE executarà un nou dic i moll comercial per un import de 40,6 milions d'euros. L'objectiu d'aquesta actuació consisteix a reforçar l'abric de la zona sud del port, millorant la maniobrabilitat dels vaixells i la protecció de les instal·lacions, i també a habilitar un nou moll destinat preferentment al tràfic de combustibles, "clau" per al proveïment energètic de l'illa.

El projecte inclou una solució mixta que combina un primer tram en talús i un segon tram de dic vertical amb capacitat d'atracada. OHLA ha destacat que una de les "singularitats tècniques" d'aquesta obra és l'ocupació de cubípodos de formigó com a element de protecció del dic a la seva zona exterior, la qual cosa permetrà "una millor resistència davant l'onatge i les condicions marítimes adverses".

Al seu torn, la intervenció comprèn la incorporació de blocs de gran tonatge i un espigó de formigó armat per minimitzar els efectes de l'ultrapassament. La infraestructura es completarà amb instal·lacions per a subministrament de serveis bàsics a vaixells, així com elements de defensa i atracada.