El Hub Tech Factory, responsable de la reindustrialització dels terrenys de l'antiga Nissan de Barcelona, a la Zona Franca, ha arribat a un acord aquest dimecres amb el fabricant asiàtic Chery per estudiar la possible fabricació de 50.000 vehicles a l'any de la marca xinesa a les instal·lacions, segons ha informat el mitjà especialitzat La Tribuna de la Automoción.

Una vegada celebrada la reunió, que ha tingut lloc a la Xina, s'obre un procés de negociació per estudiar la viabilitat de l'oferta que estarà també supeditada als possibles ajuts que el Govern espanyol i la Generalitat puguin oferir a aquesta possible unió de les parts, que fa temps que es contempla com a possible via. Des d'administracions i els sindicats, se celebra la possible arribada de Chery, amb la prudència pròpia d'un acord que ara per ara és preliminar i no vinculant entre les parts.

El passat 28 de novembre, va ser Chery qui es va traslladar a Catalunya per estudiar on instal·lar-se, no només per produir vehicles, sinó també una fàbrica de microxips i de desenvolupament de programari. A partir d'aquell moment, que es va firmar un primer acord de col·laboració entre l'automobilística i les institucions catalanes, ja va començar a sonar l'antiga fàbrica de Nissan com a possible escenari de la nova planta.

Ara mateix, els terrenys on Nissan fabricava els seus cotxes a la Zona Franca estan ocupats en part per Silence, un fabricant de motocicletes elèctriques que té 60.000 metres quadrats. D'altra banda, les empreses QEV Technologies i BTech esperen iniciar a finals de 2023 la producció de vehicles comercials elèctrics, en els quals ocuparà 600 persones provinents de l'antiga plantilla de Nissan de Catalunya.