L'empresa tecnològica nord-americana Dynatrace ha anunciat aquest dilluns la creació de fins a 180 llocs de treball a Barcelona en els propers 3 a cinc anys. El perfil de treballador que busca la multinacional és sobretot enginyers, que se sumaran als 220 empleats que actualment té el negoci a la capital catalana.
Així ho ha anunciat el conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent, i el director de desenvolupament de l'oficina de Barcelona i un dels responsables d'aquest centre, Pol Fenollar, després de la reunió que ha tingut lloc amb motiu de la celebració del cinquè aniversari de la companyia a Catalunya.
Plans d'expansió i aposta per Barcelona
"El Govern té la vocació d'acompanyar i atraure inversions estratègiques a Catalunya que ajudin a millorar la competitivitat econòmica i tecnològica del país. I Dynatrace és un exemple en aquest sentit", ha apuntat el conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent. "Fa anys que va establir el seu centre de recerca i desenvolupament del sud d'Europa a Barcelona i ara tenen plans d'expansió amb un potencial de creació de fins a 180 llocs de treball de qualitat", ha celebrat Torrent. "Catalunya es posiciona encara més com un hub tecnològic i un pol d'atracció de nous talents gràcies a apostes com la de Dynatrace", ha afegit el titular d'Empresa i Treball, que ha recordat com el 2022 van créixer un 2,8% les inversions estrangeres a Catalunya.
"Vam superar les xifres prepandèmia, en una dinàmica molt positiva. Ja comptem amb 9.155 filials d'empreses estrangeres al nostre país, volem créixer més i ens hem posat la fita d'arribar a 10.000 en els pròxims anys", ha reblat Torrent. "Barcelona és una ubicació important per a Dynatrace: hem crescut molt aquí des que vam obrir la nostra primera oficina amb un equip de 15 persones", ha afegit el Lab Lead Barcelona de Dynatrace, Pol Fenollar, que ha parlat de creixements anuals que ronden el 30%. "Esperem ampliar la nostra petjada a Barcelona i enfortir les nostres relacions amb la comunitat local de la qual formem part", ha comentat Fenollar.
Centre d'R+D del sud d'Europa
Dynatrace té el seu centre d'R+D del sud d'Europa ubicat a la Torre Glòries i està especialitzada en el desenvolupament de solucions d'intel·ligència artificial (IA) per garantir el funcionament dels serveis d'altres empreses. La companyia, que ha comptat amb el suport de l'Agència per la Competitivitat de l'Empresa (ACCIÓ) per aquest projecte d'expansió, ha desenvolupat una plataforma unificada d'observabilitat i seguretat d'anàlisis i automatització dels serveis.
La multinacional, que cotitza a la borsa de Nova York, preveu contractar sobretot enginyers especialitzats en el desenvolupament de programari, tot i que també s'incorporaran perfils vinculats als àmbits de les finances, els recursos humans o altres àrees de negoci.
Amb la seu central als Estats Units i el principal centre d'R+D ubicat a Linz (Àustria), Dynatrace compta actualment amb 4.200 treballadors a escala internacional.