El grup agroalimentari Noel Alimentaria ha tancat una aliança amb la companyia Garrudo Benito, especialitzat en carn i productes ibèrics, que li atorga el control del 25% del capital de la firma amb seu a Piedrahíta (Àvila). L'acord deixa la porta oberta a què Noel assoleixi la majoria del grup (50%) d'aquí a tres anys.
Amb aquesta operació empresarial, Noel reforça la seva posició en el segment ibèric d'alta gamma i, molt especialment, la seva quota al Regne Unit, ja que Garrudo Benito és un dels principals proveïdors de la cadena anglesa de distribució Marks & Spencer. Entre la seva gamma de productes destaca Romance, la marca prèmium d’ibèrics 100% gla, llançada per Garrudo el 2024.
Fundada el 1967, el fabricant Garrudo Benito cobreix tot el procés productiu, des de l'engreix i el sacrifici dels porcs per garantir la millor matèria primera fins a la vigilància en els processos d'elaboració dels productes derivats del porc ibèric: pernils, llom, xoriços, llonganisses… Tot el procés de fabricació dels productes d'Embotits i Pernils Garrudo Benito, es realitza a les seves instal·lacions de Piedrahita, des de la matança, especejament i elaboració. La companyia genera un negoci al voltant dels 2 milions d'euros, segons les últimes dades del 2024.
Amb aquest moviment, "Noel pretén assegurar i ampliar la disponibilitat de matèria primera ibèrica a mitjà i llarg termini, per a l’elaboració tant de productes frescos com d’elaborats, i accelerar el seu creixement en aquesta categoria", ha destacat el grup aquest divendres en un comunicat.
El director i representant de la família propietària de Noel, Albert Boix, ha destacat que "l'aliança consolida un projecte que combina tradició, qualitat i visió internacional" i valora que s'ha tancat entre dues empreses familiars que comparteixen valors fonamentals com la tradició familiar, la innovació, el benestar animal i la sostenibilitat, que guien els seus processos productius i la creació de productes de màxima qualitat.
Per la seva banda, María Garrudo, directora general de Garrudo, ha explicat que “aquesta col·laboració ens permet combinar la nostra tradició i coneixement en l’elaboració de productes ibèrics, amb la projecció internacional de Noel, i obrir noves oportunitats de mercat per continuar oferint productes de la més alta qualitat”, segons recull l'esmentat comunicat.
Projectes a mitjà termini
El grup Noel entra en el capital de la firma amb un pla per potenciar-la. Preveu, a mitjà termini, el desenvolupament d’un nou assecador a Piedrahíta, amb instal·lacions d'última generació adaptades als estàndards més alts de qualitat i benestar animal. Aquesta planta permetria assolir una capacitat productiva de 500.000 peces de pernil ibèric anuals.
Del treball conjunt, ambdues empreses volen garantir el subministrament necessari de productes ibèrics per al mercat internacional, i alhora impulsar noves línies i formats, especialment els tallats, en els canals tradicionals gurmet i de gran distribució en l'àmbit nacional.