Nickel continua expandint-se i assoleix els 2.400 punts, encara que el seu objectiu està posat en arribar als 2.500 al tancament de l'any. L'entitat es consolida a Espanya amb la segona xarxa d'accés als diners en efectiu més grans després de la de CaixaBank, que té unes 3.500 oficines. Per davant fins i tot d'entitats com el Santander, BBVA o el Sabadell. El sector financer tanca sucursals cada any, encara que aquests tancaments cada vegada són més moderats. Si bé, la banca espanyola va dur a terme milers de tancaments durant els anys 2020-2023, en els quals també va realitzar diversos ERO.
Les entitats justifiquen que les oficines ja no són rendibles. Costen diners i els clients cada vegada van menys a elles, la qual cosa ha ocasionat un problema d'exclusió financera en determinats municipis que s'han quedat sense serveis bàsics, com retirar o ingressar diners. I en aquest context va arribar Nickel a Espanya el 2020, oferint punts per dur a terme aquestes gestions.
A Nickel no li costen diners obrir una oficina perquè aquesta oficina ja existeix, s'instal·la en un estanc o en una administració de loteria que està en actiu i integra un nou servei, la qual cosa al seu torn, ajuda el venedor de loteria o estanquer a diversificar els seus ingressos. Així, en tot just dos anys ha registrat un creixement del 40%, passant dels 1.870 punts el 2023 als més de 2.400 punts en funcionament aquest any.
Al llarg d'aquest any, Nickel no només ha augmentat el seu nombre de punts Nickel, sinó que ha enfortit la seva presència en territoris tradicionalment afectats per la reducció de sucursals, explica aquest dimecres l'entitat en un comunicat. A la Comunitat Valenciana, lidera el rànquing d'entitats amb més nombre de punts d'atenció, amb 374 Punts Nickel.
A Madrid ocupa el segon posat, amb 455, i se situa en tercera posició a Andalusia, amb 363. També té gran presència en regions com les Canàries (150), Castella i Lleó (91) o Aragó (43), on ha experimentat un creixement notable en els últims mesos. "La nostra missió és clara: garantir que ningú no quedi exclòs de l'accés als diners en efectiu ni dels serveis financers essencials, visqui on visqui. Hem demostrat que la nostra alternativa és eficaç, senzilla i propera per a milers de persones a tot el país", destaca Nerea Toña, CEO de Nickel a Espanya.
En aquest sentit, l'entitat explica que la inclusió financera ja no es mesura només per l'accés a l'efectiu, sinó per la capacitat de garantir l'accés als serveis financers bàsics com obrir-se un compte o canviar la targeta. I Nickel prova de respondre a aquest repte en un context marcat per la reducció de caixers i sucursals.
Per a l'entitat, superar els 2.400 punts Nickel cobra especial sentit després de la publicació recent de l''Informi sobre la Inclusió Financera en Espanya 2024', dut a terme per l'Associació Espanyola de Banca (AEB), CECA i UNACC, on es revelen dades sobre la pèrdua de presència del sistema bancari. Segons l'informe, el nombre d'oficines bancàries s'ha reduït un 62% des de 2008, passant de 45.707 a 17.379, i la xarxa de caixers automàtics ha caigut un 30%, amb 18.542 caixers menys.
Aquesta transformació ha deixat molts territoris sense accés físic a serveis financers bàsics. De fet, més de la meitat, el 54% dels municipis espanyols, és a dir, 4.389 dels 8.132 existents, encara no compten amb una oficina bancària. Encara que el 2024 s'ha aconseguit reduir el nombre de municipis completament exclosos de l'accés presencial, encara avui més de 335.000 persones continuen sense tenir cap punt d'accés al sistema financer o diners en efectiu al seu lloc de residència.