Netflix ha anunciat noves pujades de preus als Estats Units, França i el Regne Unit. La companyia de producció i distribució de contingut audiovisual en streaming torna a apujar els preus de les seves tarifes després de presentar uns resultats trimestrals molt positius. Entre juliol i setembre, va registrar un benefici net de 1.677 milions de dòlars (1.588 milions d'euros), la qual cosa suposa un 20% més respecte del resultat del mateix període de l'any anterior,

L'estratègia de posar fi als comptes compartits i incloure plans amb publicitat ha donat resultat a la companyia de Los Gatos, que va sumar gairebé 9 milions (8,76) de subscriptors nous en els últims tres mesos. Es tracta de l'avenç trimestral més gran des de 2020 i una xifra amb què Netflix assoleix el seu propi rècord d'abonats, amb un total de 247,15 milions de subscriptors a tot el món.

Quant als ingressos de Netflix, aquests van sumar 8.542 milions de dòlars (8.090 milions d'euros), un 7,8% més que en el tercer trimestre de l'any passat. Des de la companyia atribueixen la xifra al creixement del nombre d'abonats després d'implementar la seva nova política sobre contrasenyes compartides, així com a l'expansió continuada del streaming a escala mundial.

El 30% dels abonats són amb plans publicitaris

En aquest sentit, ha indicat que en el tercer trimestre els abonats de plans publicitaris van augmentar gairebé un 70% i ara representen aproximadament el 30% de tots els nous subscriptors als països amb aquest tipus de categoria. Respecte als nou primers mesos de l'any, la multinacional va comptabilitzar un benefici net de 4.470 milions de dòlars (4.233 milions d'euros), una xifra que suposa una millora interanual del 0,8%.

Per la seva part, els ingressos van assolir els 24.890 milions de dòlars (23.574 milions d'euros), un 4,7% més. De cara al quart trimestre, Netflix espera assolir uns ingressos de 8.692 milions de dòlars (8.232 milions d'euros), la qual cosa suposaria una millora del 10,7% respecte del mateix període de l'exercici precedent, mentre que confia que el seu benefici augmenti fins a 956 milions de dòlars (905 milions d'euros).

En termes de rendibilitat, Netflix ha actualitzat la seva previsió de marge operatiu per a l'exercici al 20%, en l'extrem superior del seu pronòstic anterior del 18% al 20%, la qual cosa suposaria un avenç d'aproximadament dos punts percentuals des del 18% de l'exercici fiscal 2022, mentre que per a 2024 confia a assolir un marge operatiu d'entre el 22% i el 23%.

Pujades de preus

D'altra banda, la plataforma de streaming ha anunciat un ajustament en les tarifes aplicades als EUA, el Regne Unit i França. D'aquesta manera, als Estats Units la companyia mantindrà en 6,99 dòlars i en 15,49 dòlars els seus plans publicitaris i estàndard, respectivament, mentre que el bàsic passarà a costar 11,99 dòlars i el Prèmium 22,99 dòlars.

En el Regne Unit i França, es mantindran els preus dels plans amb anuncis (4,99 lliures i 5,99 euros) i estàndard (10,99 lliures i 13,49 euros), mentre les tarifes del pla bàsic passaran a ser, respectivament, de 7,99 lliures i 10,99 euros, mentre que en el cas de plans prèmium seran de 17,99 lliures i 19,99 euros.

"El nostre preu inicial és extremadament competitiu respecte d'altres transmissors i, per exemple, 6,99 dòlars al mes als EUA, és molt menys que el preu mitjana d'una sola entrada de cinema", ha defensat l'empresa. De moment, l'augment de les tarifes s'aplicarà només als països esmentats, encara que, com és habitual a Netflix i en els seus competidors, amb el temps solen estendre les mesures a altres mercats com l'espanyol.