Mundimoto accelera a Europa. La plataforma de compravenda en línia de motos va tancar el 2023 amb una facturació de 70 milions d’euros, enfront dels 60 milions de l’any anterior i els 15 milions de 2021, gràcies al “creixement tant en les vendes de vehicles com en el renting”, servei que va incorporar al llarg de l'any passat.

L’empresa barcelonina, fundada per Josep Talavera l'any 2019, va batre tots els rècords el 2023, "arribant a una xifra d’ingressos recurrents que quintuplica la de l’exercici anterior". Amb la nova via de negoci, actualment la companyia compta amb més de 2.000 vehicles de renting actius tant pels negocis (business-to-business o B2B) com pels consumidors (business-to-consumer o B2C).

“En pocs anys hem aconseguit arribar i consolidar una posició de lideratge que ens permet ser molt optimistes per als pròxims exercicis. El mercat acull el nostre model de negoci i la gestió de la companyia”, ha informat Josep Talavera, CEO de la firma, després de la presentació dels resultats. “Les xifres estan demostrant que les decisions estratègiques que hem pres fins ara són les encertades, el que ens anima a seguir liderant la companyia per continuar amb el creixement i portar-la fins a consolidar-la com una de les scale-ups de referència dins de l’ecosistema emprenedor europeu”, ha afegit.

Aposta pel 'renting'

Mundimoto va vendre 15.000 motos el 2023 i, en total, n'ha comercialitzat més de 40.000. "L'encert d'oferir motos de renting és un gran pas endavant per a la companyia. El pagament per ús és una de les branques del negoci que més creix i la nostra previsió és que continuï augmentant a doble dígit en els pròxims anys", segons Talavera, que ha agregat que "aquest tipus de servei és essencial a l'hora d'acostar al públic jove a Mundimoto, ja que permet gaudir de la moto que vulguis, a un preu molt assequible i amb una flexibilitat que fa uns anys era impensable".

Durant el 2023 Mundimoto també va obrir una primera delegació a Itàlia i va apostar per l’expansió física, amb el focus posat en la seva consolidació a Europa. Per l'aterratge al país transalpí, el negoci va anunciar una inversió d'1,7 milions d'euros i l'obertura d'unes instal·lacions de 26.000 metres quadrats de superfície.

Al llarg de l’any passat l’empresa va obrir les seves primeres botigues a Madrid i Màlaga i a mitjà termini té previst obrir nous locals per Espanya. “Després d'uns anys de gran creixement i activitat frenètica, no podem abaixar el ritme. Ara creiem que ha arribat el moment d'ampliar la nostra presència a Espanya i obrir centres en aquelles ciutats que, per tradició o clima, s'adapten millor al nostre negoci. El nostre core business continuarà sent l'online, no obstant això, sí que volem acostar-nos a la nostra comunitat i sentir-los més a prop”, ha indicat el directiu.

Ronda de 10 milions

Des de l’empresa asseguren que el 2023 va ser un exercici “clau” pel que fa a l’atracció de capital, ja que Mundimoto va tancar una ronda de 10 milions d’euros. Amb la injecció de capital, dins de l’empresa hi van entrar com a inversors Pablo Isla (ex-Inditex), Francisco Riberas (Gestamp) y Mutua Madrileña. Aquesta darrera va incrementar la seva posició a la companyia amb un augment del 5% de la seva participació.

Els fons obtinguts a la ronda permeten a Mundimoto "prosseguir amb el seu pla de creixement, consolidar la seva posició en un nou mercat com l'italià, continuar oferint nous productes i serveis com el rènting i la subscripció de vehicles o el llançament del primer marketplace de recanvis i peces de segona mà​​​​​​". 

“Estem molt satisfets amb els socis amb qui comptem actualment. Sentim el seu suport en la gestió del negoci i estem perfectament alineats i compartim la visió empresarial a futur. Poques empreses tenen socis i consellers de pes i importància com els que tenim nosaltres. Això és una mostra més que estem en el bon camí”.