MSC ha activat un temporitzador a la seva terminal de Barcelona que marca el compte enrere per a la sortida del creuer World Asia el pròxim 4 de desembre de 2026, dins d'un any. L' MSC World Asia farà itineraris de 7 nits pel Mediterrani amb escales a Marsella, Gènova, Civitavecchia (Roma), Messinà, Nàpols i La Valletta. 

Durant la seva primera temporada d'estiu, ja el 2027, MSC World Asia canviarà una mica el seu itinerari de set nits des de Barcelona i visitarà Marsella, Gènova, Nàpols, Messina i La Valletta. En un acte celebrat aquest dijous a la seva terminal de Barcelona - la primera terminal 100% de MSC a Europa - els directius de la companyia han recordat que el MSC World Asia és el tercer vaixell de la classe World Class, que retendrà homenatge a la riquesa cultural, l'art i els paisatges d'Àsia en el seu disseny i gastronomia. 

El nou vaixell comptarà amb 333 metres d'eslora, 22 metres de coberta i 38.400 metres quadrats d'espai públic. En ells, hi haurà més de 40 bars, salons i restaurants – inclòs un nou restaurant panasiàtic especialitzat; més de 20 tipus de camarots, incloent les suites MSC Yacht Club Royal Duplex i opcions pensades per a les famílies.

La gran novetat d'aquest nou vaixell és una escultura amb forma de drac (molt característic de la cultura asiàtica, perquè simbolitza poder, força, bona fortuna i saviesa) de 12 metres de llarg i 9 metres d'ample que estarà localitzada a l'icònica World Promenade i que se suspendrà a 10 metres d'alçada que s'il·luminarà a la nit. Una novetat que no té cap altre vaixell de la companyia.

3. MSC World Asia   Dragon Sculpture
MSC World Asia, escultura del drac.

En la trobada, Leonardo Massa, vicepresident de vendes per al Sud d'Europa de MSC Cruceros, ha recordat que la companyia va iniciar les seves operacions a Barcelona fa més de 30 anys amb dos vaixells molt petits i ara tenen una flota de 23 vaixells que continua creixent. Espanya és el tercer país per a MSC per nombre de passatgers i Barcelona és el seu primer port, encara que també operen des de València, Palma de Mallorca, Tarragona, Alacant, Màlaga i Santa Cruz de Tenerife.

La companyia, que és la tercera més gran del món dedicada als creuers, té intenció d'ampliar la flota fins als 31 vaixells. Cosa que suposarà poder transportar un milió més de passatgers a l'any. "Espanya serà clau en aquest procés perquè tindrem creuers tot l'any, cosa necessari per acabar amb l'estacionalitat del turisme", ha destacat Massa, que també ha comentat que "el port de Barcelona és essencial per a MSC Creuers, ja que és un dels nostres ports base més estratègics del món, amb una connectivitat excepcional, unes infraestructures modernes i una experiència premium per als passatgers”.

Per la seva banda, Fernando Pacheco, director general de MSC Cruceros a Espanya, ha destacat que si la companyia és líder en el mercat espanyol és perquè tenen "un pla molt definit" i el llançament del MSC World Àsia "és un pas important" en aquest projecte no sols perquè augmentarà la flota, "també perquè revolucionarà la indústria del creuer".

En aquest sentit, ha explicat que MSC World Asia "representa el millor del que som i del que volem ser: una companyia que aposta per la tecnologia més avançada, per l'eficiència energètica i per una experiència a bord que redefineix els estàndards del sector. Amb aquest vaixell, reforcem el nostre compromís amb un turisme responsable, sostenible i orientat al futur”.