El banc d'inversió Morgan Stanley ha reduït la seva participació en el capital de Cirsa des del 3,450% al 2,755%, segons consta en els registres de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Va ser el passat 15 de juliol quan l'entitat va aterrar a la companyia dels jocs d'atzar i màquines recreatives, coincidint amb el seu debut al parquet espanyol, en aflorar una participació del 3,189%, que en qüestió d'un mes ha baixat en gairebé mig punt percentual.
"L'obligació d'informació de Morgan Stanley s'activa després del reeixit acabament de l'oferta pública inicial d'accions de Cirsa i la seva admissió a cotització a les Borses espanyoles", segons es desprèn de la primera notificació de l'històric de les participacions significatives del banc a l'empresa espanyola. La seva posició actual a Cirsa, del 2,755%, es basa en drets de vot atribuïts a les accions (0,303%) i drets de vot a través d'instruments financers (2,452%).
En aquest context, el paquet accionarial del qual disposa el banc d'inversió a l'empresa ascendeix a 4.628.121 títols, valorats en més de 70,8 milions d'euros en funció dels actuals preus de mercat (15,3 euros per títol cap a les 10.00 hores d'aquest dilluns).
Amb aquesta reducció de la seva participació en el capital de l'empresa dels jocs d'atzar, el conseller delegat i cofundador de Blackstone, Stephen Allen Schwarzman, es manté com el primer accionista de Cirsa (78,398%), per davant de Morgan Stanley (2,755%) i Goldman Sachs (2,664%).
Cirsa va sortir a Borsa el 9 de juliol
Les accions de Cirsa baixava un 0,2% a la Borsa cap a les 9.50 hores d'aquest dimarts, fins a intercanviar-se a un preu unitari de 15,3 euros. La plataforma internacional de joc va saltar al parquet el passat 9 de juliol, amb la posada en circulació de 26,67 milions de noves accions a un preu de 15 euros per títol i una valoració de 2.520 milions d'euros.
Cirsa va guanyar l'any passat 12,6 milions, un 84% menys que l'any anterior, a causa en bona part de l'augment del cost financer, encara que el seu benefici operatiu va avançar fins als 699 milions, davant els 630 milions d'euros del 2023. En el primer trimestre d'aquest any va obtenir un benefici de 18,7 milions, un 21,5% més que el mateix període d'un any abans, amb un impuls als ingressos d'explotació.
El negoci de Jocs i Apostes online ha experimentat un creixement en ingressos als tres principals mercats: Espanya, Itàlia i Perú. Els ingressos nets per jocs van créixer un 75,7% en el quart trimestre i un 29,1% en el conjunt de 2024.
En l'actualitat, la marca del grup està estesa en 11 països, i composta per 447 casinos, més de 82.000 màquines recreatives, i prop de 2.500 punts d'apostes esportives. Opera en les diverses divisions de casinos, bingos, màquines recreatives i apostes i joc online.