Mercadona té previst contractar 1.240 persones a Catalunya per a la campanya d'estiu del 2023, que s'inicia el mes de maig i dura fins a finals de setembre. L'objectiu és reforçar la plantilla durant aquest període, època que coincideix amb l'arribada de turistes i amb les vacances de la resta del personal, i garantir així l'excel·lència del servei a les 250 botigues i a la xarxa de blocs logístics.

Distribució territorial

De les 1.240 persones que la cadena té previst contractar per a la campanya d’estiu a Catalunya, 500 són per a Barcelona, 400 per a les comarques tarragonines, 300 per a les comarques de Girona i 40 per a les comarques lleidatanes. Mercadona informa que totes les ofertes d’ocupació estan disponibles al seu lloc web, on es descriuen les condicions del lloc, com la retribució inicial de 1.507 euros bruts al mes o bé que no es requereix experiència prèvia, ja que tothom rep formació específica adaptada a cada posició. Així mateix, la companyia explica que les noves incorporacions passaran a formar part d'un equip que es caracteritza per treballar en equip, amb vocació de servei al client i capacitat de millora constant. 

Mercadona, present a Catalunya des de l'any 1993 amb l’obertura de la primera botiga a la ciutat de Lleida, ha tancat l’exercici 2022 amb una plantilla de 14.615 persones i amb 250 supermercats, 187 dels quals ja tenen implantat el nou model de botiga eficient que optimitza l'acte de compra dels clients i permet reduir fins a un 40 % el consum energètic. També té 3 blocs logístics als municipis d’Abrera, Sant Sadurní d'Anoia i Sant Esteve Sesrovires, i des del juny del 2019, disposa d’un magatzem dedicat exclusivament a donar servei online, situat al polígon industrial de la Zona Franca de Barcelona.

500 productes a preus ajustats

En paral·lel, des del passat mes d'abril, Mercadona va decidir avançar-se a la baixada de costos general prevista per al llarg del 2023 i ajustar els seus preus de venda en 500 dels seus productes de consum diari fins a final d'any. D'aquesta manera, els clients es poden beneficiar per endavant d'aquesta reducció i percebre un estalvi de fins a 150 euros anuals en el seu cistell de la compra, segons informen. 

La iniciativa ja la trobem present a través de l'oferta online, des de la seva aplicació per a smartphone fins a la pàgina web, però també de forma física amb unes etiquetes de color groc que fan referència a aquesta campanya. La idea assegura la sostenibilitat de tota la cadena alimentària (els proveïdors, el sector productiu, l’empresa i els treballadors), tal com destaca Mercadona en un comunicat, i suposarà un estalvi per als clients de 200 milions d'euros d'aquí a final d'any i tindrà un impacte en el marge de la companyia de -0,6 punts, que se sumen a la reducció de -1,1 punts realitzada per l'empresa des del 2020 per minimitzar l'important increment dels preus de cost en origen i en la indústria.